Categorieën: Nieuws

Kijkshop.nl vraagt faillissement aan

Winkelketen Kijkshop.nl vraagt dinsdag het faillissement aan. Alle werknemers bij de vestiging aan de Westerhaven in Groningen verliezen hierdoor hun baan.

Het bedrijf heeft bekendgemaakt dat alle 70 winkels hun deuren gaan sluiten. In Groningen heeft de keten één winkel, in de provincie zijn ook vestigingen in Winschoten en Stadskanaal. De Zweedse investeerdersgroep achter de winkelketen zegt dat pogingen om de online-poot stevig uit te bouwen zijn mislukt.

In maart vorig jaar sloot de Kijkshop al een kwart van de filialen. Een maand later gooide de keten het roer om, waarbij ook nadrukkelijker werd ingezet op online platform Kijk Bij Mij, waar klanten elkaar ook konden adviseren. Dat heeft niet tot betere verkoopresultaten geleid, aldus de Zweedse investeringsgroep. Een curator zal nu bepalen of verkoop of doorstart mogelijk is.

Het is nog niet bekend wanneer de winkel in Groningen precies dichtgaat. De website is gesloten voor verkoop. Het online adviesplatform Kijk Bij Mij zal wel blijven bestaan.

FacebookFacebookXXLinkedInLinkedInWhatsAppWhatsAppCopy LinkCopy LinkEmailEmail
AddThis Website Tools
Rick van der Velde

Bekijk reacties

  • Vond Kijkshop altijd al een waardoze winkel, spullen achter vitrine bekijken, bonnetje invullen en dan het artikel ophalen bij de kassa. Hoe oubollig en ouderwets kan dit zijn. Telefonisch waren ze niet bereikbaar, omdat ze een geheim nummer hebben, waarom? Nee ik zou de Kijkshop niet missen.

  • Toch, was dit indertijd een uniek concept, wat met veel bombarie werd aangekondigd. En in het begin zelfs een goedlopende winkel. Ook met prijzen, waar anderen niet aan konden tippen. Omdat er ook op winkelpersoneel met dit concept kon worden bezuinigt. Qua prijzen is het niet staande gebleven. Zelfs duurder uiteindelijk dan de concurrent.

  • Eigenlijk was de kijkshop nu slechts nog een 'analoge' versie van een webshop en dan ben je verdoemd om over de kop te gaan.

  • Het assortiment van Kijkshop was veel te klein, maar qua verkoop en presentatie waren zij in de beginjaren toch trendsettend, met eerst de analoge winkel waar later/te laat een digitale winkel bij is gekomen

  • 1 keer wat gekocht. het was troep en gedoe met bonnetjes invullen, nooit meer geweest. Dit was juist het soort winkel wat helemaal online had moeten gaan en hadden een flink marktaandeel kunnen pakken. Maar die boot hebben ze al jaren geleden gemist.

Recente berichten

Forse rookontwikkeling bij brand in papiercontainer

Aan de E.G. Balchstraat heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag brand gewoed in…

54 minuten geleden

Seizoen Drs. Vijfje voorbij, PKC’83/Team Amoeri dieper in de zorgen

De zaalvoetbalsters van Drs. Vijfje gingen vrijdagavond in de eerste ronde van de play-offs al…

10 uur geleden

Aangenaam en zonnig weer tijdens Koningsdag, kwik blijft ook daarna geleidelijk stijgen

Groningen kan de komende dagen rekenen op zonnig, droog en steeds warmer weer. Koningsdag verloopt…

11 uur geleden

Pedaalpad in Beijum krijgt nieuw en waterbestendig wegdek

Vanaf 12 mei wordt het Pedaalpad in Beijum opgeknapt. Tijdens de werkzaamheden worden onder meer…

11 uur geleden

Oosterbrug krijgt begin mei nieuwe laag asfalt

Op dinsdag 6 mei starten werkzaamheden aan de Oosterbrug. Dat levert hinder op, maar de…

12 uur geleden

Monument voor Beno Hofman wordt eind volgende maand onthuld in Noorderplantsoen

Tussen de Noorderbinnensingel, de Grote Kruisstraat en de Kruissingel in het Noorderplantsoen wordt op 24…

12 uur geleden