Het is de laatste weken druk met autoverkeer op het Schuitendiep en de Turfsingel in de richting van de Noorderhaven. Het verkeer staat vooral lang vast op de kruising van de Turfsingel met de W.A. Scholtenstraat.
Het is sinds het aanpakken van de wegen langs de Diepenring zo op het oog een stuk drukker geworden. Voorheen konden automobilisten die moesten wachten voor stoplichten in twee rijen voorsorteren. Dat is nu één baan geworden.
Ook moeten ze nog beter opletten tijdens het afslaan. Voor elk stoplicht is nu een vak waar fietsers kunnen voorsorteren. Automobilisten moeten bij rechtsaf slaan eerst wachten op fietsers die rechtdoor gaan. Omdat er nu slechts één rij met auto’s staat te wachten geeft dat zoveel oponthoud dat er soms maar enkele auto’s door groen of oranje kunnen rijden.
Op dit moment zijn de werkzaamheden om van twee rijbanen één rijbaan te maken aangekomen bij de Spilsluizen. Als alles volgens planning verloopt is de gehele Diepenring rond 1 april dit jaar een eenbaansweg. Maar dan wel eentje met een brede rode fietsstrook.
Na een weekend gesloten te zijn is het Feringa Building op de Zernike Campus maandagochtend…
Het markante gebouw DOT aan de Vrydemalaan in Groningen blijft voorlopig behouden. Na overleg met…
Reizigers op de treintrajecten tussen Groningen en Winschoten, Veendam en Assen moeten tot waarschijnlijk donderdagmiddag…
De komende dagen gaan niet droog verlopen. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis wordt het vanaf woensdag…
De vliegbewegingen op Groningen Airport Eelde veroorzaken zestig procent meer geluid dan is beloofd. Dat…
Sinterklaas heeft in Haren zijn eigen slaapkamer. Overdag kan deze slaapkamer door kinderen bekeken worden.…
Bekijk reacties
Strategisch zijn de locaties van die parkeergarages in de jaren80 verkeerd toegewezen en gebouwd. Prachtige karakteristieke huizen hebben er zelfs voor moeten sneuvelen. Stront eigenwijs waren ze destijds in de raad en nog steeds!
Nu zie je alvast een voorproefje van de ELLENDE, die komt door dit ELLENDIGE "gemeentebestuur" En straks moeten ook de bussen er nog langs en die hebben lange haltes nodig en moeten al de binnenstad passagiers afzetten/meenemen (als die er tenminste nog zijn), wat ook de de nodige tijd kost door die ENE baan! Wat is dit voor een stelletje idioten daar in dat stadhuis (d'66 en sp). Ik hoop van harte, dat die partijen in november worden weggevaagd! En dan een gezond gemeentebestuur, die de STADSTRAM introduceert, die over de GROTE MARKT rijdt!
En het idee van die 'stadstram' (regiotram) kwam voort mbt het afblazen van de ZZL. Alsook het Forum!
Voor de rest alles goed @robert ?
Fietsers die op onmogelijke plekken voorrang krijgen (gelukkig teruggedraaid), van tweebaans migreren naar enkelbaans.
Wat voor figuren werken daar bij het verkeersbureau? Fietsers?
Je maakt van twee banen één en mixt er ook wat stadsbussen tussen, straks, waarvan je wil dat die lekker vaak gaan rijden.
Ja, dan wordt het wel drukker, ja.
Die regen bedoel je?
Weer een reden om (nog) vaker op de fiets te stappen :-D