De plaspauzes van buschauffeurs moeten in roosters geregeld worden en niet in een CAO. Dat zeggen de werkgevers in het streekvervoer.
Buschauffeurs waaronder die van Qbuzz en Arriva gaan donderdag in staking onder meer vanwege het gebrek aan pauzes. Daarnaast willen de chauffeurs 3,5 procent meer loon. De werkgevers willen niet verder gaan dan 2 procent en de plaspauzes regelen in betere roosters.
De werkgevers willen verder praten met de vakbonden omdat er nog geen eindbod lag. De bonden zeggen dat de werkgevers niet inhoudelijk hebben gereageerd op de CAO eisen.
Het is verstandig om de komende dagen een paraplu bij de hand te houden. Volgens…
In Groningen werd maandag op verschillende plekken stilgestaan bij de start van de campagne 'Orange…
Het Jonge Harten Festival, dat afgelopen week in de stad plaatsvond, heeft 6.000, vooral jonge,…
Op Groningen Airport Eelde heeft afgelopen week een grootschalige oefening plaatsgevonden. Verschillende instanties moesten bij…
De fracties van VVD en Partij voor het Noorden maken zich zorgen over het aantal…
Het KNMI waarschuwt voor zware windstoten op woensdag. Voor de provincie Groningen is er een…
Bekijk reacties
Het niet vastleggen in de CAO betekend dat je afhankelijk bent van de grillen van je werkgever, en de OV werkgevers staan niet bekend om de werknemer voorop te stellen. Tuurlijk hoort het vastleggen van plasregels niet thuis in de CAO, maar bij een onbetrouwbare werkgever kun je niet anders.
Het enige wat we vragen is : normale rijtijden en keertijden , normale pauze’s op normale tijden in de diensten. Maar als je bij het beginpunt vertrekt en de volgende halte op 1 km al een minuut in de min staat gaat het niet goed, als je 20 km verder ben zit je op 10 minuten in de min. Dan moet je overstappen op een andere bus met een overstaptijd van 3 minuten en begin je dus minimaal 7 minuten in de vertraging. Dan reken ik nog niet eens dat je de mensen er in moet draaien. Zo gaat dat hier in Fryslân.