De Stad en de Provincie kiezen er toch voor om de westelijke ringweg aan te pakken.
Na de noordelijke en de oostelijke ringweg wordt de komende jaren de zuidelijke ringweg omgebouwd. Daarna is met de aanpak van de westelijke ringweg de cirkel rond. Een onderzoek naar mogelijke alternatieven is afgerond. Er zijn meerdere redenen om de weg toch maar aan te pakken, en niet een alternatieve weg aan te leggen. De verkeersdrukte op de weg blijft vanwege het bestemmingsverkeer bijna gelijk, een andere weg is kostbaar en met de aanpak van de weg is het mogelijk om de barrière tussen Vinkhuizen en de stad aan te pakken.
Wat de ringweg gaat kosten is nog niet bekend, maar de gemeente en provincie Groningen dragen de kosten gezamenlijk.
Wie van de twee komende weekenddagen de standen op de thermometer naast elkaar legt, denkt…
PKC'83/Team Amoeri heeft vrijdagavond in Amsterdam met 5-1 verloren van OS Lusitanos. (meer…)
Beginnende schrijvers in Groningen kunnen zich tot volgende week zondag aanmelden voor het LetterenStipendium 2025.…
De zuidelijke ringweg is komend weekend afgesloten tussen het Julianaplein en de Europaweg voor verkeer…
Hoewel er nog een beroepszaak loopt bij de rechtbank, wil het college hoe dan ook…
De speeltuin aan de Prinsesseweg en de kleinere speelplekken aan de J.W. Frisostraat en de…
Bekijk reacties
Blijkt maar weer dat men ook nu nit heeft gekeken naar een manier om het julianaplein te ontlasten door toch een weg vanaf Westpoort richting Friesestraatweg/westelijke ringweg aan te gaan leggen. Verkeer komende uit de richting Heerenveen wat richting Delfzijl Eemshaven moet, gaat vanzelfsprekend nu niet via de westelijke ring, omdat men daar nu geen snelheidswinst boekt, wat met een nieuw aan te leggen weg duidelijk tijdswint op gaat leveren en het ontlast gelijk het Julianaplein en belangrijker nog, na de verbowuing van het Julianaplein hoeft het niet in de rij verderop te gaan staan, want daar gaat geheid het verkeer richting stad tijdens de spitstijden vastlopen.
Dus de bomen zijn voor niks gekapt.