Kabelmaatschappij Ziggo moet concurrenten toelaten om hun netwerk te gebruiken. Dit zegt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) in hun marktanalyse.
Volgens de ACM zijn bedrijven als VodafoneZiggo en KPN te dominant in hun gebied. De autoriteit vindt dat er gezonde concurrentie moet blijven. Daarom wil de ACM dat Ziggo de kleinere providers die geen eigen netwerk hebben, toelaten op de netwerken van Ziggo.
VodafoneZiggo laat in een reactie weten dat men naar het besluit gaat kijken. De provider zegt wel dat er genoeg ruimte voor concurrentie is, en dat ze in eerste instantie deze maatregel onnodig vindt.
In een paginagrote advertentie zaterdag in de Volkskrant en in De Telegraaf roepen verschillende instellingen…
Jenning de Boo is zaterdag tweede geworden op de 1.000 meter in Nagano. De afstand…
Zaterdag werd Sinterklaas al begroet in het centrum van Groningen en in Hoogkerk. Maar de…
De gemeente Groningen gaat zich samen met verschillende organisaties inzetten om de bedreigde plant waterdrieblad…
Een kunstwerk dat afgelopen week is aangebracht op een pilaar van de Wibenapoort in de…
In Vesta Woonforum aan de Peizerweg vindt zaterdag het Nieuwbouwfestival plaats. Het festival is de…
Bekijk reacties
Zal tijd worden
Heel goed nieuws. Kan tv eindelijk van internet gekoppeld worden.
Ook hier faalt de overheid al decennia's,al heel lang moet de kabel open zijn maar een UPC klant in Amsterdam kon nooit geen Ziggo krijgen en vice versa.Daarna kocht het moeder bedrijf van UPC de Ziggo compleet op waardoor er helemaal geen concurrentie meer is,en de overheid maar roepen dat marktwerking voor betere prijzen zal zorgen.Marktwerking lijdt op termijn alleen maar tot duurdere prijzen omdat er geen keus meer is maar slechts één grote speler of een paar die daarna direct onder tafel afspraken maken.
Tele2 heeft het ooit geprobeerd, door een TV-abonnement aan te bieden op het @home - later het Ziggo netwerk. Maar Ziggo vroeg torenhoge prijzen per Abonnee van Tele2 gebruikmakend van dit netwerk, waardoor dit enthousiasme als snel was geluwd. Er kon nauwelijks winst worden gemaakt door Tele2. Hoe ze je de concurrentie buiten de deur. Toen had de ACM al moeten ingrijpen.