De flitspalen die op het Emmaviaduct staan leveren Justitie een flink kapitaal op. Dat blijkt uit gegevens van weekblad Elsevier.
De flitspalen kwamen vorig jaar 23.000 keer in actie. In totaal werd voor 1,6 miljoen euro aan bekeuringen uitgeschreven. De flitslocatie op het Emmaviaduct levert daarmee het hoogste bedrag aan boetes op in de provincies Groningen en Drenthe.
In ons land staan in totaal 623 flitspalen. Vorig jaar flitsten zij 3.893.848 keer. De grootste melkkoe staat op de Wippolderlaan in Wateringen. Die flitspaal kwam gemiddeld iedere elf minuten in actie.
Vanaf 2030 moet een groot deel van de riolering in de gemeente vervangen worden. Dit…
Feest was het vrijdag bij kledingbank De Zeecontainer. Al vijftien jaar bezoekt dezelfde hulpsinterklaas daar…
In de Folkingestraat zijn de afgelopen periode diverse vernielingen gepleegd. Voor het CDA is het…
In het journalistieke onderzoeksprogramma Argos (VPRO) wordt zondagavond aandacht besteed aan de overlast die veroorzaakt…
Na een koude week met winterse buien lijkt het zondag met 16 graden wel voorjaar.…
FC Groningen heeft zaterdagavond met ruime cijfers verloren van PSV. In Eindhoven was de landskampioen…
Bekijk reacties
Je ZOU denken dat er ook voldoende bewegwijzering zou staan dat je er maar 50 mag. Maar omwille van de veiligheid zullen die borden wel in de weg staan denk ik en daarom niet geplaatst worden :/
Ik heb echt een tyfus hekel aan flitspalen. Ze zijn er niet voor de veiligheid. Alleen om geld te innen. Ik bedoel neem nou deze van de emmaviaduct, dan ga je toch afvragen als overheid WAAROM hier zoveel boetes uitgedeeld worden en ga je het voorkomen? Bovendien: emmaviaduct: geen voetganger of fietser die er komt, dus hoezo veiligheid?
De weg van Ten Boer naar Appingedam ook zo'n vrolijke, dan mag je 80, dan mag je 60 dan weer 80... totaal niet goed en duidelijk aangegeven. En dat op een weg die perfect in staat is en nauwelijks veel kruisingen van ander verkeer.
Als het daadwerkelijk zo onveilig is op de plekken waar die flitspalen staan, kleur ze dan oranje ofzo. Dan weet je ook zeker dat er niet te snel wordt gereden. Maar nee het mag niet een functie hebben van veiligheid, het moet een functie hebben van geld innen anders kan zo'n dure paal niet uit.
Koekoek!!
Ik ben intens dankbaar dat Pieter Sauer (voormalig RUG kinderarts en Bewonersorganisatie Groningen Verdient Beter) bij Rijkswaterstaat bedingt dat de Zuidelijke Ringweg geen 80 km wordt maar 50 km.
Door de ´dodelijke slimheid´ van ex-wethoudster Karin Dekker (GroenLinks) krijgt deze lange tunnel-snelweg ´deksels´ en ´gaten´.
Bij 80 km zal er veel DODELIJKE fijnstof en NO2 door de ´gaten´ onder de ´deksels´ vandaan komen en door de ´gaten´ terecht komen in het Zuiderplantsoen en wellicht ook in de directe woonomgeving.
Door de ´dodelijke slimheid´ van Karin Dekker komt er GEEN luchtzuivering in de tunnel.
En een autoraampje open doen in de tunnel - voor frisse lucht - is geen optie.
De professionele oplossing is:
De snelheid naar beneden om aan de Europese gezondheidsnorm te kunnen voldoen.
Anders MOET deze nieuwe snelweg - wegens structurele gezondheidsovertredingen - GESLOTEN worden.
Dat is ook een weg....
Mevrouw Kiki
Juridische Vraag:
a. Is het STRAFBAAR om een snelweg aan te leggen die - willens en wetens - NIET aan gezondheidsnormen voldoet?
b. Zijn buitenlandse ondernemers strafbaar als zij hun werknemers (o.a. vrachtwagenchauffeurs) naar een land sturen dat niet voldoet aan de gezondheidsnormen?
Geniale manier om niet geflitst te worden...
...tromgeroffel... :
Niet te hard rijden! :-D
(deze tip is geheel gratis)