Het OV-Consumentenplatform Groningen maakt zich zorgen over het gebrek aan gemeentelijke ambitie en visie op het verkeer van de toekomst.
Volgens het platform zijn de plannen voor de Oosterhamrikzone te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken. Voor het fietsverkeer is de benadering goed, maar voor de auto en de bus ontbreken de ideeën. Er is geen visie op de verkeersstromen in het hele gebied tussen Diepenring en het Van Starkenborghkanaal. Ook is niet bekend wat het betekent voor een CO2-vrije gemeente in 2035.
Het consumentenplatform adviseert daarom een breed ’totaalplan’, waarbij automobilisten worden verleid om de snelste weg naar de Ringweg te nemen. Ook moet het stadsbestuur serieus kijken naar ideeën om van Kardinge een entree van het UMCG te maken.
In een coffeeshop in de binnenstad van Groningen is in de nacht van zondag op…
In de vroege ochtend van zaterdag is in de Poelestraat in Groningen een bewusteloze man…
Het aantal plekken waar vuurwerk afsteken verboden is blijft voor volgende week dinsdag steken op…
Het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum (NNTTM) in Zuidbroek krijgt een bijzonder object in de…
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
Bekijk reacties
Het idee dat er 60 bussen per uur door Th. ä Theussinglaan het Wielewaalplein en vervolgens door de Vinkenstraat zullen gaan is waanzin. Het doorstromingsprobleem is Noord-zuid georiënteerd; Petrus Campersingel-Kapteynlaan- Asingastraat. De oplossing: pak de Petrus Campersingel aan. dit is al zolang als ik leef hét verkeersprobleem van Groningen. Maak deze straat verkeerlichtvrij of ondergronds.
Wil je de doorstroming bevorderen, dan dien je inderdaad de voorrangssituatie voor stad- en streekbussen/ KAR systeem van de bestaande verkeerslichten zoveel als mogelijk te beperken Je moet dan de Vrijdemalaan vrijwaren van bussen en deze busbaan verleggen vanaf de W.A.Scholtenstraat linksaf naar de Bloemsingel en dan het laatste deel van het nu nog ontbrekende deel van de busbaan tussen de Kapteynbrug doortrekken tot aan dezelfde Bloemsingel.
Hoe je het ook went of keert, de huidige plannen lossen niets op, sterker nog deze maken van een redelijk probleemloos gegeven een groot probleem voor de omgeving. De Petrus Campersingel is sinds jaar en dag de belangrijkste doorgaande route, alles wat je hieraan gaat wijzigen, behoudens de verkleerslichten verwijden/het gebruik van het KAR systeem beperken, beperkt een vlotte doorstroming.
Ik ben voor het openstellen van de Stad aan het autoverkeer. Maar ik blijf tegen het verslechteren van het openbaar vervoer door het van de vrije baan af te halen.
Maar ja, geen visie = geen visie en dus moeten er maar plannetjes worden opgesteld in de hoop dat het dan goed is.
De nadruk ligt te veel op het openbaar vervoer in de discussie. Volgens mij gaan er zeer veel automobilisten gebruik maken van de openstelling v/d oosterhamrikkade. Hierdoor kan het autoverkeer vastlopen op de zaagmuldersweg en de Petrus Campersingel.