De stuurgroep Wunderline wil in 2024 een spoorverbinding hebben van twee uur met de Duitse stad Bremen. Dat is een half uur sneller dan nu het geval is.
Eind dit jaar moet duidelijk worden of dit ook haalbaar is. De stuurgroep bestaat uit Nederlandse en Duitse overheden, Prorail en de Deutsche Bundesbahn.
De eerste maatregelen houden in: Het herstel van de Friesenbrucke, het deels verdubbelen van de spoorbaan en aanpassingen van de stations en seinen.
Om de twee uur moet er een snelle trein naar Bremen gaan rijden. In eerste instantie nog met een overstap in Leer en op langere termijn moet er een rechtstreekse lijn tussen Groningen en Bremen komen.
Volgens de stuurgroep is zo’n verbinding goed voor de economie, toerisme en wordt het makkelijker om aan de andere kant van de grens een baan te vinden.
Het mooie weer blijft de komende dagen hangen, want de temperatuur zal overdag niet onder…
Clublegende Erik Nevland keert terug naar stadion Euroborg. En niet zo maar, want de Noor…
Een 6,9 voor veiligheid. Een 7,5 voor geluk. En 7,7 voor hun woning. Op deze…
De politie heeft details bekend gemaakt van de twee verdachten die woensdagavond werden aangehouden vanwege…
Kledingbank Maxima geeft kleding weg aan mensen met een laag inkomen of met een uitkering.…
Het Groninger stadsbestuur baalt van de plannen van het kabinet zoals die in het regeerakkoord…
Bekijk reacties
Prima! Meteen electrificeren.
Laat Arriva eerst eens zorgen dat al hun automaten - op de diverse stations oa. Hoofdstation, Sauwerd, Delfzijl ...- werken.
En dat je net als bij de NS - een tijdelijke - chip kaart kunt kopen.
Op het hoofdstation (Groningen) heb ik al weken geleden een papiertje gehangen dat de automaat buiten werking is.
Ik heb er een plattegrondje bij getekend om uit te leggen hoe men naar de ArrivaStore komt.
En het excuus voor het ongemak.
Arriva vond dat papiertje niet nodig.
Mevrouw Kiki
Zie je wel, de treinen naar het oosten gaan weer rijden.