De provincie gaat dit najaar samen met ProRail en Arriva een proef doen met een gedeeltelijk zelfrijdende trein. Het gaat om de zogeheten ATO-techniek (Automatic Train Operation).
Tijdens de proef is er nog wel een machinist in de trein. De techniek neemt een deel van de taken van de machinist over.
De provincie, ProRail en Arriva willen dat nu in de praktijk testen. De proef wordt dit uitgevoerd op het traject Groningen – Zuidhorn.
Op eerste kerstdag organiseren Italiaans Eetcafé Olivier en Café Merleyn in samenwerking met een groep…
Groningen gaat een grijze kerst tegemoet. Na een kille kerstavond zijn de temperaturen op eerste…
In kapsalon Black Hair Creation aan de Johan de Wittstraat zijn de afgelopen tijd behoorlijk wat…
De fractie van de SP heeft de afgelopen dagen taarten rondgebracht bij Groningse apotheken. Dat…
Maandagmiddag heeft een ongeval plaatsgevonden op de afrit van de N7 in de richting van…
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
Bekijk reacties
Wat kost zo een ATO-techniek systeem nou eigenlijk ?
Hoe veilig is het eigenlijk ?
Hoe lang duurt het voordat zoiets terug wordt verdient ?
Hoeveel zorgen zou ik me moeten maken als machinist voor het verlies van mijn baan ten aanzien van de vraag naar loonsverhoging ?
De machinist van een trein ( op het spoor dus) is technisch gemakkelijker te vervangen dan een buschauffeur.
Wanneer vallen de eerste ontslagen ?
Moeten de machinisten zich niet snel om laten scholen tot ....?