De provincie gaat dit najaar samen met ProRail en Arriva een proef doen met een gedeeltelijk zelfrijdende trein. Het gaat om de zogeheten ATO-techniek (Automatic Train Operation).
Tijdens de proef is er nog wel een machinist in de trein. De techniek neemt een deel van de taken van de machinist over.
De provincie, ProRail en Arriva willen dat nu in de praktijk testen. De proef wordt dit uitgevoerd op het traject Groningen – Zuidhorn.
De Stichting Bewegen is Goud wil een openbare sporthal in Groningen Zuid. Dat schrijft de…
Het winterdekbed kun je deze week goed gebruiken. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kunnen de temperaturen…
Restaurant Noor Groningen in Hoogkerk is dit jaar gestegen naar plek 32 van Lekker500, de…
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…
Bekijk reacties
Wat kost zo een ATO-techniek systeem nou eigenlijk ?
Hoe veilig is het eigenlijk ?
Hoe lang duurt het voordat zoiets terug wordt verdient ?
Hoeveel zorgen zou ik me moeten maken als machinist voor het verlies van mijn baan ten aanzien van de vraag naar loonsverhoging ?
De machinist van een trein ( op het spoor dus) is technisch gemakkelijker te vervangen dan een buschauffeur.
Wanneer vallen de eerste ontslagen ?
Moeten de machinisten zich niet snel om laten scholen tot ....?