foto: Roel Breet
Kabelprovider Ziggo gaat stoppen met het doorgeven van analoge televisie. De 300.000 abonnees krijgen de komende twee jaar hulp om over te stappen naar digitale televisie.
De meerderheid van de kijkers maakt nu al gebruik van digitale televisie. Volgens Ziggo is de overstap noodzakelijk om hun netwerk klaar te maken voor meer zenders en hogere internetsnelheid. De verandering heeft volgens Ziggo geen invloed op de abonnementskosten.
Na de omzetting krijgen klanten er extra zenders bij, waaronder de regionale zenders en de sportzender van Ziggo. Er komen extra servicepunten om abonnees te helpen en er zijn medewerkers beschikbaar die klanten thuis kunnen helpen met de overgang naar digitale tv.
In bioscoop Pathé in de stad gaat zondagmiddag de film 'De Kloof' in première. De…
Het kunstwerk 'Schilderijopreis' komt mogelijk terug naar Groningen. Dat laat kunstenaar Michiel Thijssing weten. Thijssing…
In Haren konden belangstellenden zaterdag de nieuwe afdeling Neurorevalidatie van revalidatiecentrum Beatrixoord bekijken. De patiënten…
Kledingbank Maxima aan de Oosterhamriklaan kan wel wat hulp gebruiken. Zo zoekt de kledingbank onder…
Liefhebbers van weidevogels kunnen zondag volop genieten. Onder begeleiding van een gids van Het Groninger…
Het stralende voorjaarsweer van de afgelopen dagen wordt ingeruild voor een bewolkter weertype waarbij er…
Bekijk reacties
Maakt de weg ook vrij voor andere provider op het netwerk.
Het oude verrotte UPC, alleen hebben ze de naam Ziggo overgenomen omdat die naam beter in de markt stond. Ziggo (voorheen @home) had een veel beter netwerk wat beter bestand was tegen (ver)storingen. Ze hebben bij de fusie het verrotte netwerk van UPC overgenomen. Opeens moesten veel mensen andere kastjes en dure kabels hebben om hetzelfde kwaliteitssignaal te krijgen van het voormalig @home netwerk.
Het verrotte @Home zul je bedoelen. Mijn klachten over ontvangst analoge tv werden nooit serieus genomen. Moest je eerst bij je buren checken of die hetzelfde probleem hadden. En als dat zo was, werd je nog als leugenaar afgeschilderd ("Wat vreemd, want in ons systeem staat geen storing geregistreerd. Dus nee, dan sturen we geen monteur langs. Het zal toch echt aan uw coaxkabel liggen." En als dan uiteindelijk een monteur langskwam om die kutkabel door te meten, bleek die 100% in orde te zijn. Elke vier keer opnieuw.) Er werd door @Home zelfs ijskoud gelogen dat er een probleem was (geluid BBC2). En maanden later werd doodleuk toegegeven dat er inderdaad een onderdeel stuk was in een of ander verdeelstation in Zwolle.
Dus als er iets verrot is daar, en wat tot op de dag van vandaag is in stand is gehouden, dan is het wel de zeldzaam schofterige klantenservice die stamt uit de tijd van @Home.