Het is nog maar de vraag of de nieuwe Friesenbrücke bij Weener in 2024 klaar is, zoals gepland. Dat zegt minister Bernd Althusmann van economische zaken van de Duitse deelstaat Niedersachsen.
Zo wil Duitsland het bouwproject opnieuw aan een onderzoek onderwerpen. De geplande draaibrug moet volgens een nieuwe standaard worden gebouwd. Bovendien er zijn nog veel meer technische onzekerheden.
De Friesenbrücke werd eind 2015 aan barrels gevaren door een schip. Sinds die tijd is er geen directe spoorverbinding meer tussen Groningen en Duitsland, maar moeten reizigers per bus van Weener naar Leer.
De Duitse spoorwegen gaan ervan uit dat er vanaf 2024 weer een trein rijdt, maar de minister heeft zijn twijfels en is daar niet blij mee. Dat geldt ook voor de Groningse politici, die al jaren hopen op een snelle treinverbinding tussen Groningen en Bremen.
Het belooft een flink gure week te gaan worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het…
Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…
Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…
Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Bekijk reacties
In China aanbesteden. Binnen een jaar ligt er een brug. Echt waar.
Want die Chinezen worden gevrijwaard van de Duitse Regelneverij zeker?
https://nos.nl/artikel/2213537-in-china-vervangen-ze-het-spoor-met-1500-man-tegelijk.html
dan kunnen ze die regelneverij ook wel aanpakken denk ik ......
Ok China moet dus de macht overnemen in Duitsland.
Aangezien Duitsland nogal hard geraakt wordt door de ontvriending door de Britten, kan China ze een serie offers doen die ze niet kunnen refuseren ? En daarvoor carte blanche krijgen > leg daar maar even wat goeds neer, hier zijn de centen en tot over een jaartje.
Ja hoor, daar begint het gezeik. Het begin van het afstel van de spoorbrug. We kunnen nog enkele Duitse k*tsmoezen verwachten, en dan zullen ze mededelen dat ze er definitief vanaf zien want "niet de moeite waard". Het zijn en blijven moffen. Zo betrouwbaar als hun auto's zijn, zo omgekeerd evenredig onbetrouwbaar zijn hun bestuurders. Zelfs een vliegveld bouwen kunnen ze niet meer.
Wat een walgelijk getreuzel daar in Duitsland. Kunnen we Europees niets doen? Waar is de EU anders voor
Zo betrouwbaar als hun auto’s zijn..... ook niet dus. Roestbakken, motorisch onbetrouwbaar en je kunt er nog geen lampje zelf aan vervangen.