Het aantal reizigers dat in Groningen en Drenthe de bus nam is in 2017 met 8,2 procent gestegen ten opzichte van het jaar er voor.
Dat is volgens het OV-bureau Groningen – Drenthe de grootste stijging ooit. Vooral de Qliner en de Q-Link zijn erg populair. Het busvervoer krijgt van de klanten een 7,7. Dat is iets hoger dan het landelijk gemiddelde.
Het OV bureau meldt verder dat de CO2 uitstoot met 8,9 procent is verlaagd. De doelstelling was twee procent. Dat ligt aan de inzet van “schone” bussen en omdat juist daarin een grote reizigersgroei zat.
Ook financieel gaat het voor de wind. Er werd een winst geboekt van 2,3 miljoen euro op een begroting van 110 miljoen euro. Dat komt niet alleen door meer reizigers. Er waren ook minder kosten dan begroot. Met het geld wordt de dienstverlening aan de reizigers verder vergroot.
Bij een aanrijding donderdagmiddag rond 13.45 uur op de westelijke ringweg zijn één of meerdere…
Het bestuur van WerkenMetZorg is opgelucht, want de gemeente Groningen gaat de organisatie waarschijnlijk steunen.…
Woningeigenaren moeten vanaf 1 januari verplicht melden wanneer en voor hoeveel nachten hun woning aan…
De RUG staat in de Keuzegids Universiteiten 2025 op de derde plek van beste brede…
Het aantal WW-uitkeringen in Groningen is in november gedaald, na een aantal maanden met een…
Groningen krijgt er deze vrijdag een nieuwe weg bij: de Máximaweg. Die ligt parallel aan…
Bekijk reacties
Daarom nu snel overgaan naar de STADSTRAM in Groningen en trolleybussen!
We hebben een werkend bussysteem. Verbeter dat gewoon in plaats van de stad vol te hangen met lelijke bovenleidingen en vol te leggen met tramrails die gevaarlijk zijn voor fietsers. (Groningen fietsstad Nr 1).
Wat de tram betreft lijkt me dit een goed idee! Een lijn door de binnenstad, dan kunnen alle bussen en auto's daar buiten blijven en hebben voetgangers en fietsers alle ruimte! En een tramspoor kan goed afgeschermd worden.
Trolleybussen lijken me zinloos. Het zijn tenslotte ook bussen. En gewone bussen zijn tegenwoordig ook vrij schoon, zelfs elektrisch maar dan met een soort batterij.
De meeste websites behorende bij de vorige "poging tot invoering van een tram" staan nog on line!
Over de tram in Groningen (Plan uit 2012)
Website's:
https://groningertram.wordpress.com/overdetram/ website van tramfan O Kars
http://www.regiotram.nl/de-regiotram/de-regio-in/ website gemeente
http://www.mpwiersema.nl/de-tram-in-groningen.html eigen website
http://martin58-wiersema.magix.net/alle-albums/!/oa/6998165/ promotiefilm
Plan zag er goed uit! Toch jammer dat het allemaal zo is misgelopen.