Het college van B&W werkt aan een nieuwe parkeervisie met meer aandacht voor duurzaamheid en leefbaarheid.
Het moet anders denkt het stadsbestuur: door in te spelen op het gebruik van elektrische- en deelauto’s . Het uitgangspunt van het college is dat het stallen van een auto in de openbare ruimte niet vanzelfsprekend is. Meer ruimte op straat; en waar de parkeerdruk groot is dat terugdringen en meer plek bieden voor ander gebruik van de straat, met nadrukkelijke aandacht voor meer groen.
Elektrische auto’s en respectievelijk deelauto’s zijn sterk in opkomst, die auto’s stoten minder CO2 uit en helpen dat het autobezit minder hard groeit. Dat moet meer gefaciliteerd worden, meer ruimte voor maatwerk en flexibiliteit en experimenten, zoals de inrichting van leefstraten of andere parkeernormen bij nieuwbouwprojecten. Ook stelt het college voor meer gebruik te maken van P+R-terreinen. En bedrijven moeten meer aan mobiliteitsmanagement doen. Begin juli zijn er drie inspraakavonden,
Politieagenten hebben zaterdagmiddag twee winkeldieven aan kunnen houden die hun slag hadden geslagen bij meerdere…
In een portiek van een woongebouw aan de Jacques Perkstraat heeft zaterdagmiddag korte tijd brand…
De fractie van Stadspartij 100% voor Groningen noemt het te gek voor woorden dat de…
De sneeuwchaos van donderdagavond heeft gezorgd voor bijzondere oplossingen. Op filmpjes, die zaterdag online werden…
Zo'n vierhonderd mbo- en hbo-studenten hebben afgelopen week meegedaan aan de Gezondheidschallenge Health Noord. Tijdens…
In een paginagrote advertentie zaterdag in de Volkskrant en in De Telegraaf roepen verschillende instellingen…
Bekijk reacties
nederlanders kopen meer en duurdere auto's, lees ik net in de dode bomen krant. vooral suv's zijn populair. je zou zeggen dat ze in groningen dweilen met de kraan open..
Yup Parkeren op eigen terrein waar mogelijk. Zelfs bij huizen die een eigen parkeerplek hebben, zetten mensen hun bak nog op straat. Dat moest maar eens afgelopen zijn. Blik van de straat!
Duurzaam(heid). Wat een rot woord dat populair is gemaakt door reclame en promotie bureau's. En vooral populair is geworden omdat we vanwege de duurzaamheid om de jaar en met wat mazzel om de 2 jaar weer een nieuw duurzaamheidsartikel mogen kopen omdat het "goed" is. Voor wie dan?
Ouderwetse ambacht: kwam dat maar terug. Lijkt mij veel beter voor het milieu. Maar ja niet goed voor de portemonnee van de bedrijven EN de schatkist.
Elektrisch rijden is niet perse beter voor het milieu dan fossiele brandstoffen. Het is niets meer dan een alternatief voor fossiele brandstoffen omdat fossiele brandstoffen dreigen onbetaalbaar te worden vanwege in eerste instantie economische schaarste. En ten tweede het bekt goed voor de politiek om in te zetten op elektriciteit ipv fossiele brandstoffen omdat het zogenaamd "groener" klinkt. Zieltjes winnen. Dat moet wel beter zijn, toch?
De werkende man (M/V) pesten.
Dat volk dat in Groningen voor volksvertegenwoordigers door moet gaan, mag trots op zichzelf zijn.
als je er zo vlak voor de verkiezingen vol op inzet lijkt me dat gunstig voor de vvd.
Nou mensen, bereidt je maar voor. De gemeente gaat nog 100 tot 200 euro per auto rekenen voor het huren van een parkeerplaats. Kan de hardwerkende man nog even een maandsalaris inleveren.
Wat parkeren nou te maken heeft met het soort auto, elektrisch of benzine zie ik even niet. De ene stoot lokaal wat ui, de ander gebruikt de schoorsteen van de kolencentrale in de Eemshaven. Deelauto's zijn geen oplossing voor mensen die dagelijks naar hun werk moeten.
Allemaal bla bla om mensen een poot uit te draaien.
'De hardwerkende' en arbeidsmarkt, zijn begrippen, dat zijn vorm kreeg in de jaren 90 als onderdeel van het neoliberale beleid. Wees trots op jezelf! Je kan vaak aan de teksten aflezen wie zijn roots in Groningen heeft liggen en wie niet!
De foto is genomen in De Hoogte. Inmiddels is dit beeld totaal anders sinds de invoering van parkeermeters aan stationskant van de Asingastraat. Volop (betaalde)parkeerruimte en dus meer kosten voor bewoners. Die het niet kan betalen zet zijn/haar auto nu aan de andere kant van de Asingastraat. (bewoners en forensen)
wat als iedereen een op stroom heeft! dan kan het net het niet meer aan! teveel gebruikers dan haha en dan heb je nachts de piek verbruik! en als de kabels die op straat liggen levens gevaarlijk