De aannemer is aansprakelijk voor de extra kosten die ontstaan door de vertraging van de aanleg van de Zuidelijke Ringweg,
Dat stelt gedeputeerde Fleur Gräper van Koolwijk.
Vorige week werd bekend dat de ombouw van de weg waarschijnlijk twee jaar langer gaat duren. Dat komt door personeelsgebrek en de complexiteit van de bouw. Provinciale Staten vergaderden vanochtend over de kwestie. Daar bleken vooral zorgen over de kosten van de vertraging te leven. Volgens Gräper zijn die kosten voor de aannemer. Ook de bereikbaarheid van de stad door gebruikers bewoners en ook hulpdiensten leverde zorg op maar volgens de gedeputeerde werkt Groningen bereikbaar keihard aan een oplossing.
Vanavond vergadert de gemeenteraad over de kwestie.
Het gedeelte van de Turfsingel tussen de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat is van maandag…
Het verkeer in en rond de stad moet donderdagmiddag en -avond vanwege de sneeuwval en…
Een skateboard, Playmobil of een leuk kinderboek: bij de speciale Sinterklaasmarkt voor de members van…
Zo'n dertig studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool hebben donderdagmiddag urenlang geprotesteerd tegen bezuinigingen op…
Jan Kooistra is namens OOG genomineerd als omroepvrijwilliger van het jaar. Deze verkiezing wordt jaarlijks…
Op 30 november komt er na 35 jaar via een slotbijeenkomst een officieel einde aan…
Bekijk reacties
Een heel lage inschrijfsom voor HET FIASCOHE en dan aannemen dat de aannemer de schade door de vertraging voor zijn rekening neemt.
Provincie , wees wijzer.!
De aannemer is aansprakelijk voor de extra kosten??...ROFL...
Alvast veel sterkte gewenst Grunnegers met de oplopende gemeentelijke en provinciale heffingen.
En de vertraging bij de verbouwing van de zuidelijke ringweg heeft geen verdere gevolgen voor de ondernemers in en rond de stad? Klanten die niet in de eindeloze files willen komen te staan en graag hun (grotere) aankopen direct mee willen nemen, gaan met het openbaar vervoer of parkeren hun vehikel bij een P+R? Maar wat als klanten/mensen dat niet zien zitten en daardoor de stad gaan mijden. Of wat te denken van mensen die (snel) naar het UMCG moeten, nooddiensten, taxi's, pakketververvoerders....Ach, het zal allemaal wel meevallen, vooral als het donker, nat en triest wordt.
In eerste instantie wel ja meneer de anonieme internettroll
En deze aannemerscombinatie heeft speciaal voor deze ombouw een gezamenlijke BV opgericht. 3 x raden wat daarmee zal gaan gebeuren als zal gaan blijken dat dit een verliesgevende opdracht gaat worden. Erna zal er dan opnieuw een aannemer/aannemerscombinatie gezocht gaan worden welke dit werk af mag gaan maken en die, die zal gaan bestaan uit de bedrijven uit de eerder failliet verklaarde BV, nu onder de naam MMWOPS BV maar dat enkel uit zal willen voeren met een open eind begroting.
En tussentijds zal men zich op het provinciehuis regelmatig af gaan vragen waarom men niet eerst een nieuwe ontsluitingsweg vanaf Westpoort langs het Aduarderdiep via een verdubbelde Friesestraatweg met een aansluiting op de westelijke ringweg heeft aangelegd welke de nodige verkeersinfarcten rondom het half afgebouwde Julianaplein had kunnen voorkomen.
@middenkoop
Spijker op de kop!
.... Uiteraard, @Middenweg.
En helemaal gelijk, dergelijke praktijken was een beproefd middel uit het verleden, uit de tijd dat het volk nog sliep, maar 'we' kennen de klappen van de zweep zo langzamerhand wel, toch? De BV trukendoos, en het spel van laag begroten en later komen met tegenvallers is nog niet ten einde, zo blijkt. En het simpele grauw maar blijven plukken, scheren en dom houden (kiezen daar nota bene zelf voor en ligt het didactische vermogen compleet stil), maar de grote jongens mogen wettelijk gezien hun vuige en doortrapte praktijken blijvend uitvoeren (en kiest het plebs ervoor om burgelijk correct te blijven) ten koste van de gemeenschap en dat met medewerking of ondersteuning van een (corrupte) overheid en belastingdienst.