De aanpak van het gebied rond het hoofdstation valt veel duurder uit dan gepland. Volgens de provincie komt dat vooral door de prijsstijgingen in de bouwsector.
De komende jaren gaat er van alles gebeuren rond de Spoorzone. De totale kosten bedragen tegen de 300 miljoen euro. Het busstation verhuist naar de zuidzijde, er komen nieuwe perrons, er komen drie tunnels, voor de bus, voor fietsers en voetgangers. Verder wordt het station Europapark aangepakt en komt er een nieuw opstelterrein bij Haren.
Omdat de aanpak van het stationsgebied veel duurder gaat uitvallen, moet de bestaande risicopot worden aangevuld. De provincie begint binnenkort met de aanbesteding van de werkzaamheden, om te voorkomen dat er nog meer prijsstijgingen komen.
De komende dagen gaan niet droog verlopen. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis wordt het vanaf woensdag…
De vliegbewegingen op Groningen Airport Eelde veroorzaken zestig procent meer geluid dan is beloofd. Dat…
Sinterklaas heeft in Haren zijn eigen slaapkamer. Overdag kan deze slaapkamer door kinderen bekeken worden.…
In een bedrijfspand aan de Nieuwe Ebbingestraat heeft in de nacht van zaterdag op zondag…
Be Quick 1887 verloor zondagmiddag voor het eerst dit seizoen in de eerste klasse H.…
De fractie van D66 in de gemeenteraad noemt het erg goed nieuws dat er een…
Bekijk reacties
Wat een verrassing.
Het besluit is al gevallen om de provincie en de raad in de stad te overtuigen via een bepaalde prijs. En nu het besluit is gevallen komen er weer enorme bedragen bij. Toch vreemd, als je contractuele prijsafspraken maakt, waarmee je de provincie en de raad in de stad overtuigt, niemand zijn beloftes in de bouwsector nakomt. Dit kan en mag nooit op los zand drijven!
Maar 300 miljoen?
Waar is de rekening?
Die reken ik graag even na.
Dit goedkope bedrag kan niet waar zijn.
Het Groninger Forum kost alleen al 140 miljoen.
Is er al een aanbesteding gedaan?
Wacht daar nog maar even mee.
Ik moet nog aangifte doen.
De politie heeft nog geen tijd gehad.
Mevrouw Kiki
Het forum op zich was zeventig miljoen. De bijdrage van de NAM komt niet voor de verantwoordelijkheid van de gemeente of provincie.
Dit soort speeltjes zijn veel te groot voor de "experts" .
Dat zien we telkens weer.
#jeverwachtehetniet
Het is geen crisis meer hè? Dan kunnen de bouwers de hoofdprijs vragen. Dit soort projecten kunnen het beste in de crisisjaren aanbesteed en uitgevoerd worden om de bouwers aan het werk te houden. De bouwers van de ringweg zitten nu waarschijnlijk ook met een tekort omdat hun onderaannemers opeens duurder zijn geworden.
De bouwbedrijven hebben groot gelijk, Eerst als opdrachtgevers (grote en kleine opdrachten) alles aannemers tot de laatste Eurocent uit willen knijpen en dan toch maar zo`n opdracht aannemen, wat moet je anders als je als bouwbedrijf niets te doen hebt.
Als het allemaal meezit gaan wij binnen afzienbare tijd voor een bouwvakker € 100,00 per uur excl.btw betalen en voor een ICT`er € 45,00 incl.btw
Ben benieuwd hoe dit straks bij de ombouw van het Julianaplein af gaat lopen/hoe groot de scheur in de broek van deze gemeente lees Schroor gaat worden.
Wat ik wel weet is dat de ombouw van de Zuidelijke ringweg enorme risico's voor de gemeente met zich meebrengt.
Ik heb begrepen dat in de contracten voor de aanbesteding en uitvoering ook exoneratie-clausules zijn opgenomen. Deze exoneratie-clausules komen er op neer dat bij overschrijding van het budget de gemeente kan meebetalen. Wordt niet over gesproken door de gemeente.