De vernieuwde zuidelijke ringweg is niet eerder klaar dan in 2023. Dat is donderdag in het provinciehuis bekend gemaakt. Dat is twee jaar later dan verwacht.
Als oorzaak van de vertraging wordt genoemd dat het aanleggen van een weg door de stad een complex geheel is met veel deelprojecten. Daarom werd ook om een nieuwe planning gevraagd. Daarnaast zou het moeilijk zijn om aan personeel te komen vanwege de groeiende economie. De vertraging dreigde nog groter te worden en zelfs uitlopen naar 2024.
Daarom is afgesproken dat de zuidelijke ringweg richting Hoogezand tussen 20 juli en 24 augustus afgesloten wordt tussen het Julianaplein en de Europaweg voor werkzaamheden. Deze werkzaamheden gaan behoorlijk wat overlast opleveren. Niet alleen voor weggebruikers, maar ook voor omwonenden.
Wat de extra kosten gaan worden is nog onbekend. De Combinatie Herepoort die de werkzaamheden uitvoert kreeg 320 miljoen euro exclusief BTW voor het project. De totale kosten waren meer dan 600 miljoen euro. Het overgrote deel wordt door het rijk betaald.
De gemeenteraad praat volgende week woensdag over deze kwestie. “Deze substantiële vertraging is een tegenvaller voor de partners in het project Aanpak Ring Zuid en voor Combinatie Herepoort maar zeker ook voor de omwonenden en de weggebruikers”, aldus het gemeentebestuur van Groningen.
Wie van de twee komende weekenddagen de standen op de thermometer naast elkaar legt, denkt…
PKC'83/Team Amoeri heeft vrijdagavond in Amsterdam met 5-1 verloren van OS Lusitanos. (meer…)
Beginnende schrijvers in Groningen kunnen zich tot volgende week zondag aanmelden voor het LetterenStipendium 2025.…
De zuidelijke ringweg is komend weekend afgesloten tussen het Julianaplein en de Europaweg voor verkeer…
Hoewel er nog een beroepszaak loopt bij de rechtbank, wil het college hoe dan ook…
De speeltuin aan de Prinsesseweg en de kleinere speelplekken aan de J.W. Frisostraat en de…
Bekijk reacties
Goh, waarom verbaast mij dit niet ..
tssss..niet zo cynisch hé ;) ;)
Of moet ie ook nog aardbevingsbestendig worden gemaakt en is het wachten op een bijdrage van de NAM .. Waardoor het zgn niet duurder wordt dan verwacht. Door een bijdrage van derden LOL
Tel daar nog maar eens 2 jaar bij. Ik heb via de gedeputeerde aangeboden om mee te kijken met mijn 43 j ervaring in dit soort projecten.Op antwoord wordt nog steeds gewacht.Heb het 19 dec aangeboden We zijn nu 7 mnd later .
Een antwoord geven is al heel moeilijk.Het zou geregeld worden ??????????????
Altijd fijn dat er zelfbenoemde deskundighden hun hulp aanbieden. Ben ook erg benieuwd naar de opinie van Kiki.
,, hack " vertel je naam maar en welk beroep je hebt alvorens te oordelen of ik vak kennis heb ja of nee ?
Ik heb op Schiphol de verdubbeling Schiphol spoortunnel gedaan en ook de HSL 4 Zwijndrecht met 2 zinktunnels en de moerdijk spoorbrug. 3,5 jaar in de binnenstad van Amsterdam voor Waternet projecten geleid.Ik praat hier uit ervaring.Ik zou je graag hier de fotos laten zien uit mn 43 jaar leiding geven in de beton-,spoor-,grond- weg - en waterbouw.(Dijken/Rijkswegen/Hoogheemraadschappen/Gemeenten/provincies/Ruilverkavelingen)
Hack kom met je echte naam te voorschijn.Ik praat hier uit eigen naam maar met 43 jaar ervaring op dit gebied.
Ik kom voor alles uit onder eigen naam.Ik ben een vakman op dit gebied.Met heel veel ervaring leidinggevend !
Ik bied dit aan aan stad en Provincie en ik ben geen zakkenvuller met 10.000 a 15.000 in de maand en het werk gaat door en dan snel naar Portugal verdwijnen.
Wanneer je er echt verstand van had dan had je al veel eerder zelf gewaarschuwd dat de palnning niet realistisch was. Om met terugwerkende kracht de deskundige uit te hangen is niet erg correct.
Wanneer je echt zo deskundig was dan was je vast niet blijven hangen in een uitvoerdersbaantje.
De heer Muijzert is lang voordat dit idiote werkverschaffingsproject al begonnen met waarschuwen.
En kwam met mijn inziens een idioot alternatief; de Zuidtangent door de groene buffer door de stad.
Wat er moet gebeuren is een differentiatie in werk-en schooltijden. Maar ja, de lobby van Bouwend Nederland.
Als mensen aan je ergeren, dan ben je op de goede weg Pieter!
Hack kijk naar de notulen van de Staten en je vind dat ik al vanaf 2002 met provincie bezig ben en niemand moeit ooit zeggen dat ik achteraf waarschuw.Gedeputeerde Henk Bleeker zei toen al je bent een klokkeluider vooraf.
Ieder is gewaarschuwd.
Wat een flauwekul. Dat het een complex project is was al jaren bekend. En onvldoende personeel kunnen krijgen is ook erg ongeloofwaardig. Het lijkt eerder op amateurisme vannde provincie bij dit soort projecten.
Het Rijk bepaalt en zegt wat er gebeuren moet en de Provincie en stad Groningen betalen samen 66 % en Rijk slechts 34 %, De Provincie laat over zich heen lopen . Dat geschied hier maar ook op de N 33 midden waar het Rijk alleen de BTW betaalt en de Provincie alles betaalt.
Uit politiek en bestuurders oogpunt zegt de Provincie overal ja op.Ze zijn door mij al jaren geleden gewaarschuwd en ze moeten niet zeggen dat wisten we niet,De bestuurders zouden de te korten zelf moeten betalen. Stoppen politici !
HET FIASCOHE is nu echt begonnen.
Zaken over het hoofd zien bij bodemonderzoek was nog maar het begin.
Dat zou heel goed kunnen. En horen wij maar halve waarheden. Zo'n gevalletje van bodemvervuiling was namelijk maanden geleden al het geval. Hoewel er niemand hoeft te wonen.
BIj de inschrijving van dit project waren er meerdere gegadigden welke een offerte hebben uitgebracht. Nu naar buiten is gekomen dat er twee jaar meer aan werk in gaat zitten als begroot, denk ik dat of de overige partijen welke nu buiten de boot vallen, zich verkneukelen omdat men nu niet zelf, voorzichtig gesproken, op hun muil zal gaan. Of, en dat klinkt mij aannemelijker, de overige partijen hebben ook niet de kennis in huis (gehad) om dit project inhoudelijk op tijdsduur in te kunnen schatten.
Denk nu al te kunnen stellen dat dit gemeente en provincie, gelet op de exoneratie-clausules, veel, erg veel geld gaat kosten.
En dat alles om niet langer enkele minuten tijdens de spitsuren voor een verkeerslicht voor het Julianaplein stil te hoeven staan, maar dit nu na het gereedkomen even verderop alsnog gaan doen.
de verkeerslichten die nu op het Jullianaplein komen op het mv terug en wel te weten 11.
Mijn voorstel Jullianaplein kende geen een verkeerslicht alleen 2 opengaande bruggen in de bochet west > zuid en zuid> west.
Men wilde gewoon niet kijken want het plan was niet van hun.
Ze hadden eerst een nieuwe westelijke ring moeten aanleggen alvorens met zuidelijke A 7 ./ N 7 te beginnen
Het wordt nu een grote verkeers chaos.
Laatst wat afbeeldingen bekeken van hoe het toekomstige Julianaplein eruit gaat zien.
https://www.aanpakringzuid.nl/deelgebieden/julianaplein/plan-julianaplein#Julianaplein_-_Maaslaan/Nieuwe_zuidelijke_ringweg/
Wanneer men de afbeelding bekijkt van Julianplein-Maaslaan en ziet hoeveel stoplichten er op die hoek staan! Een knullige lappendeken van verkeerskundige micro-oplossingen. De doorstroming daar wordt een hopeloos probleem. En dat ettert dan nog jaren door. Kortom, we kunnen onze lol nog op.
twee jaar langer zwaaien naar vrachtwagenchauffeurs en automobilisten vanaf het fietspad Papiermolenlaan, wat een grap...
Die mensen zitten allemaal uit luiheid en voor de lol in die vrachtwagens en auto's.
Was lokaal maar één partij die tegen was: de Partij voor de Dieren. Maar ik weet niet of zij dat waren vanwege de toename van de cumulatieve reistijd vergeleken met de oude situatie.
Ordinair werkverschaffinsproject voor Bouwend Nederland.
#Hack,
Ik heb vandaag gevierd dat ik 8 jaar en 6 maand niet met ambtenaren mag praten.
Sinds 22 december 2009 geld dit verbod.
Ik heb daarover op 2 juli 2018 - 11 tot 12 uur - een rechtszaak.
Burgemeester Peter den Oudsten heeft mij gister een brief gestuurd dat hij gaat winnen en ik ga verliezen.
De ambtenarenverbodmaatregel (scrabbel) zou een ORDE maatregel zijn...
Iedereen weet inmiddels dat deze maatregel simpel weg - louter en slechts- wordt ingezet om mij geen info te geven over Groninger Forum, Noorderzon, Noorderplantsoen, Aa-Kerk, Reitdieptoren, Bomen in mijn woonwijk etc etc etc.
Om het verbod feestelijk te vieren heb ik Peter de Koning ( Een 24 jarige Assenaar die voor 8.500 euro een half Filistijn´s bos kocht en dat aan de bewoners gaf) 10.000 euro gegeven.
En ik heb hem gevraagd om een mooi natuurproject - met Bomen, Planten, Dieren en een beetje mensen- te zoeken dat gered moet worden.
Dit absurde - zer maar gerust levensgevaarlijke - tunnelproject loopt nog veel meer uit de hand dan het Groninger Forum.
Ik denk dat Pieter Sauer snel weer aan de slag moet.
Want die kent - als geen ander- alle ins en outs van deze zeer dodelijke tunnel.
En beving bestendig?
Ik heb kortgeleden het BEWIJS ontvangen dat de trappen in de betonkernen van het Groninger Forum NIET bevingbestendig zijn.....!!!!
Tegen de tijd dat B&W, Raadsleden, de Provincie, de Statenleden, Ambtenaren, de NAM, BAM, ABT, NLArchitecten en het OM ons allemaal een dodelijke loer draait bij het Groninger Forum, dan zullen zij dit uitermate ongewenste gedrag ongetwijfeld ook bij de Zuidelijke Ringweg inzetten.
Daar kun je een paar borrels op nemen...
Wordt vervolgt....
Mevrouw Kiki
Denkt u dat uw optreden erg effectief is?
Er is een andere reden voor dat contactverbod, mevrouw Kiki... en die reden kan iedereen wel raden.
Succes met de rechtszaak!
pvv plan was destijds veel beter , minimale hinder voor huidige ringweg verkeer , veel minder verbouwen maar juist meer bouwen..
Hele plan : https://www.flipsnack.com/7F75E8D9E8C/pvv-bereikbaarheidsplan.html
PVV-plan?
De PVV in de provincie had dit project zelfs willen cancelen en het geldbedrag, wat ermee was gemoeid, overhevelen naar hun vriendjes in de regio Eindhoven.
Dit is mijn uitspraak en zo zit het!
Otto , dit is een uitspraak uit je grote duim.
Ik ben alle jaren bij de gesprekken in de Staten erbij geweest en zat alle jaren om de 3 maanden met de gedeputeerden.Uitspraak Henk Bleeker toen des tijds ik kan geen ruzie maken met RWS want er lopen meerdere Rijks wegen in de provincie.De Provinciale Statenleden hebben nooit met de vuist op tafel geslagen maar zijn altijd meelopers met RWS.
Het probleem is 95 % van de politici hebben geen wegenbouw opleiding en geen sjoeger verstand van.
Politici/gedeputeerden kijken achter zich wat moet ik zeggen.
Vorige week kreeg ik nog te horen van het ingenieurs ontwerp bureau. Wij doen wat de opdrachtgevers eisen maar we zijn het niet met hun eens maar kunnen niets.
Het moet ergens in 2014 geweest zijn. Daarin had de PVV een eigen willetje. Zo moest het en niet anders. En doordat er nog steeds geen concreet plan op tafel lag, heeft de PVV regio Eindhoven, dan maar verzoek gedaan om dit geldbedrag te claimen 'want zij wisten er wel raad mee'. En de PVV provincie Groningen was het daar roerend mee eens. Om dit willetje kracht bij te zetten.
Dat is mijn uitspraak en zo zit het!
Wanneer je uitvoerder bent van een wegenbouwproject dan heb je nog geen verstand van verkeer.
Al die gesprekspartners die je zegt gehad te hebben, hadden dat goed in de gaten.
De nieuwe ringweg in het PVV plan over de Noordwestelijke kant was helemaal geen ringweg. Geen normaal mens zou die weg gebruiken om zich in de stad te verplaatsen. Het was een rondweg voor verkeer naar de Eemshaven en een poging de A7 langs het noorden van de stad te leiden. Je creeërt er een dubbele infrastructuur mee met grote kosten voor de ecologische waarde van het Groene gebied rond de stad. Een typisch brutalistische oplossing. De verdiepte ligging van de huidige ring is een veel slimmere en mooiere oplossing die weliswaar technisch wat moeilijker te realiseren is. Voor het eindresultaat dat vele malen beter is moet je dat over hebben. Dat plan is trouwens gemaakt door onze Pieter hier die het leuk vindt lijntjes te trekken op landkaarten.
Schandalig. Wat zijn dat hier voor klungels, die geen tunnel en geen ringweg kunnen bouwen.