De zomerstremming van de Zuidelijke Ringweg gaat niet door. De stremming was nodig om een extra jaar vertraging van de werkzaamheden aan de weg te voorkomen.
Een maand geleden werd al bekend gemaakt dat de vernieuwde zuidelijke ringweg niet eerder klaar is dan in 2023. Dit was al twee jaar later dan verwacht. Als oorzaak van de vertraging wordt genoemd dat het aanleggen van een weg door de stad een complex geheel is met veel deelprojecten. Daarnaast zou het moeilijk zijn om aan personeel te komen vanwege de groeiende economie.
Volgens wethouder Paul de Rook is dit erg vervelend nieuws voor omwonenden. Ze zullen een rustige zomer krijgen maar zitten een jaar extra in de ellende. De zomer zou gebruikt worden voor het intrillen van de damwanden. Planning moet nu opnieuw gemaakt worden.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
Feest! Weer roepen om vertrek politici en dat we het allemaal wel voorspeld hebben. Komt u maar azijncohort!
Die De Rook kan nog geen fietsersveilige oversteek bij de Eikenlaan voor elkaar krijgen. En zo'n man is dan verantwoordelijk voor een heel Ringwegproject? Geen wonder dat 't in de soep loopt.
Maar z'n vrindjes zullen wel weer van mening zijn dat er niks aan de hand is en dst de man kan blijven zitten....
Nou, hier kan de politiek weinig aan doen volgens mij. De aannemer wel.
De politiek heeft de eerst fout begaan de start was fout, dan een aannemers combinatie die geen ervaring in dit soort werken heeft.Om in aanmerking te komen moest men aantonen of ze dit soort werken heeft en kon maken en daar had men Duits en Oostenrijks bedrijf nodig,
Niemand binnen Provincie en gemeente heeft er ervaring mee,Zelfs bij RWS is er geen ervaring meer.
Politici, vertrek! Dit hebben we toch allemaal mijlenver zien aankomen? (graag gedaan Marc)
Maar dus. Begrijp ik het nu goed dat we moeten wachten totdat het geschikte personeel beschikbaar is?
Is geschikt personeel vinden niet gewoon een kwestie van de portemonnee trekken? Of voor personeel voor herepoort, of voor een aannemer die wél kan leveren. Of we dat extra geld nu direct kwijt zijn of tussen nu en 2023, lijkt me niet veel uitmaken, wel?
Dan kunnen we later de vraag nog wel eens stellen: hoe kan dit uberhaupt? dat je een klus aanneemt zonder dat je personeel hebt? En hoe laat ons stadsbestuur zich zo makkelijk in de luren leggen?
Bezint eer ge begint en dit heb ik maar ook PVV al jaren voorspeld. Een gedeputeerde die zegt dhr Muijzert uw oplossing daar sta ik wel achter en is beter maar ik sta met mn rug tegen de muur dan teken ik voor mn politieke dood.
Een gedeputeerde die bang is om haar baan te verliezen .Eerder zei gedeputeerde Henk Bleeker ik heb meerdere RWS wegen in de provincie en kan niets.Ik ben met allen al vanaf 2004 bezig om het zo goed mogelijk alles door te nemen.
De verdiepte tunnelbak zal 300/340 miljoen kosten en daar kun je betere zaken voor aanleggen.Maak eerst gereed Esparanto tunnel /Helperzoom tunnel/Paterswoldseweg spoortunnel/ knoop Europaweg.Spoorbrug Hereweg.
Zodat al het verkeer zn weg kan vinden.Leg eerst nieuwe westring via Westpoort aan > Friesche Straatweg > Zernicke > Eeemshavenweg/noordring,
Geloof je zelf in je eigen verzinsels?
Het zijn geen verzinsels en praat niet uit mn nek.
Daar heb ik met mn 43 j ervaring teveel mee gemaakt het verdubbeling Schiphol spoor tunnel en de HSL 1/4
Dat kan niemand hier aantonen
Jack ik heb meer kennis dan jou negatieve opmerkingen !!!
Een uitvoerder hoeft geen verstand te hebben van hoe je een project moet aanpakken, zeker niet wanneer het een complex project betreft.
Dat allerlei organisaties geen beroep op de ‘expertise’ van een zelf benoemde ‘expert’ zou je aan het denken moeten zetten.
Jack er is meer dan een uitvoerder als start en heb heel wat meer gedaan dan jou anonieme beschuldigingen.
Indien je eerlijk bent dan kom je voor je naam uit en jouw (ex) beroep(en) ( ? )
Ik treed onder eigen en eerlijke naam naar buiten en dat kan het merendeel hier niet zeggen.
Beschuldigingen/beweringen daar moet je voor staan .
Toon je naam en beroep.
Heb je zelf het idee dat je bijdragen serieus worden genomen?
Je zou er complot-theorie-neigingen van krijgen. Dit draait maar om één ding: het begint met een G en eindigt op E-L-D.
Ik hoop dat er goede onderzoeksjournalisten op deze zaak worden gezet. En dan bij voorkeur van De Groene of De Correspondent.
een kans voor open doel voor de wethouder om z'n groene rubberlaarzen uit de kast te halen en echt aan het werk te gaan. voor hem 10 nieuwe wethouders..
HET FIASCOHE in al z'n glorie.
Hoezee hoezee ole , als de r o o k om je hoofd is verdwenen.
Adrien, als je in jezelf praat, doe dat dan alsjeblieft niet via internet...
O.Kars.
en wie bent u om mij dit te beletten ?
Of moet ik dit zien als een advies om nog luider mijn visie omtrent HET MONSTRUM en HET FIASCOHE te verkondigen ?
Een Zuidtangent was beter geweest dan een spaghetti-weg midden in de stad aanleggen... Alleen dat kon niet en was met wc-eend argumenten onderbouwd dat dit een onmogelijk traject was. Maar, misschien is een Zuidtangent wel een leuk extraatje voor na dit zakkenvuldebacle. En maak verder de kat wijs dat men niet eerder wist dat dit project niet zo soepel zou lopen als gepland.
Is er nu nog wel geld voor de Esperanto tunnel? Die zou er toch alleen maar komen als er geen tegenvallers waren?