Categorieën: Nieuws

Volgend jaar meer bussen in Stad

Qbuzz gaat vanaf 2019 meer bussen inzetten op drukke routes.

Doordat scholieren Q-link 3 Leek – Lewenborg ook buiten de spitsuren steeds meer gebruiken, worden van 9 tot 10, maar ook van 18 tot 19 uur ritten toegevoegd. Q-link 5 van Annen naar Groningen krijgt extra ritten tussen 9 en 10 uur. Ook op een aantal Qliners wordt de dienstregeling uitgebreid: Qliner 309 Assen – Groningen gaat ook in het weekend van ’s morgens vroeg tot middernacht rijden. De nacht-Qliner 300 Emmen – Groningen gaat nog een uurtje langer door met rijden, de laatste bus gaat nu om 01:00 uur vertrekken.

Er komt ook een nieuwe verbinding, die gaan rechtstreeks tussen P+R Kardinge/UMCG en Martini Ziekenhuis/Groningen Zuid. De Zernike lijnen uit Assen en Stadskanaal blijven rijden, ‘mede dankzij een financiële bijdrage vanuit Groningen’ schrijft het Ovbureau.

Een volledig overzicht van de goedgekeurde wijzigingen is hier te bekijken. De wijzigingen gaan in op zondag 9 december 2018.

Elin Stil

Bekijk reacties

  • Ik zou eigenlijk wel meer zien in meer routes (naar dezelfde pleisterplaatsen), dan in meer bussen op dezelfde routes.
    Het is per slot van rekening toch Openbaar Vervoer? En niet studenten-vervoer of ziekenvervoer?
    het lijkt er op dat wanneer je geen grootverbruiker bent, het ov-bureau je niet ziet staan.

    Als je nu naar het Zernike of naar een van de ziekenhuizen of transferia moet, zit je goed. Maar moet je naar je werk op een industrieterrein, of vanuit de Hunze, het Oosterpark, of, pak 'm beet, de rivierenbuurt ergens naartoe moet, kun je het schudden. Er zitten enorme gaten in het lijnennetwerk.

    Zie ook de kaart op https://www.qbuzz.nl/gd/reis-plannen/kaarten-en-plattegronden

    Ik zou pleiten voor meer routes naar dezelfde pleisterplaatsen, dan hebben de grootverbruikers keus en de buurtbewoners vervoer. Beetje minder kijken naar kwantiteit en rendabiliteit en meer naar kwaliteit.
    Ik denk dat als je kwaliteit levert, de kwantiteit wel volgt, als een vicieuze cirkel, maar dan omhoog.

  • Jammer Bart, de werkende man betaald alleen voor het OV voor anderen en kan zelf een auto kopen en nog meer accijnzen en belastingen. Op die manier wordt de hardwerkende Nederlander nog meer belast. Terwijl die Studenten wel gewoon op de fiets zouden kunnen gaan. Waarom de werkende Groninger wel op de fiets naar het werk door wind en wind en de student luxe en onder de kostprijs vervoerd. Ze willen gewoon dat iedere werkende een auto koopt, die hebben het geld ervoor.

Recente berichten

Actiedag om zoveel mogelijk geld op te halen voor Odensehuis: “Ik ben trots”

Zoveel mogelijk geld ophalen voor het Odensehuis. Dat is het doel van een actiedag die…

14 minuten geleden

Treinen naar Assen rijden weer (update)

Treinreizigers tussen Groningen en Assen hebben dinsdagavond te maken gehad met vertraging. Vanwege een aanrijding…

2 uur geleden

KNMI waarschuwt voor gladheid

Wie in de nacht van dinsdag op woensdag of woensdagochtend de deur uit moet, moet…

2 uur geleden

Lanting Reizen neemt SRC Reizen over

SRC Reizen uit de stad wordt overgenomen door Lanting Reizen uit Hoogeveen. Ondanks de overname…

2 uur geleden

Borgbrug gestremd voor wegverkeer door storing

Vanwege een technische storing is de Borgbrug over het Eemskanaal voorlopig afgesloten voor het wegverkeer.…

5 uur geleden

CDA en VVD vinden nieuwe tarieven voor parkerende bezoekers te duur: ‘Bizarre prijsstijgingen in ingewikkelde tijden’

De raadsfracties van CDA en VVD in Groningen maken zich zorgen over de kosten van…

5 uur geleden