Qbuzz gaat vanaf 2019 meer bussen inzetten op drukke routes.
Doordat scholieren Q-link 3 Leek – Lewenborg ook buiten de spitsuren steeds meer gebruiken, worden van 9 tot 10, maar ook van 18 tot 19 uur ritten toegevoegd. Q-link 5 van Annen naar Groningen krijgt extra ritten tussen 9 en 10 uur. Ook op een aantal Qliners wordt de dienstregeling uitgebreid: Qliner 309 Assen – Groningen gaat ook in het weekend van ’s morgens vroeg tot middernacht rijden. De nacht-Qliner 300 Emmen – Groningen gaat nog een uurtje langer door met rijden, de laatste bus gaat nu om 01:00 uur vertrekken.
Er komt ook een nieuwe verbinding, die gaan rechtstreeks tussen P+R Kardinge/UMCG en Martini Ziekenhuis/Groningen Zuid. De Zernike lijnen uit Assen en Stadskanaal blijven rijden, ‘mede dankzij een financiële bijdrage vanuit Groningen’ schrijft het Ovbureau.
Een volledig overzicht van de goedgekeurde wijzigingen is hier te bekijken. De wijzigingen gaan in op zondag 9 december 2018.
Het is verstandig om de komende dagen een paraplu bij de hand te houden. Volgens…
In Groningen werd maandag op verschillende plekken stilgestaan bij de start van de campagne 'Orange…
Het Jonge Harten Festival, dat afgelopen week in de stad plaatsvond, heeft 6.000, vooral jonge,…
Op Groningen Airport Eelde heeft afgelopen week een grootschalige oefening plaatsgevonden. Verschillende instanties moesten bij…
De fracties van VVD en Partij voor het Noorden maken zich zorgen over het aantal…
Het KNMI waarschuwt voor zware windstoten op woensdag. Voor de provincie Groningen is er een…
Bekijk reacties
Ik zou eigenlijk wel meer zien in meer routes (naar dezelfde pleisterplaatsen), dan in meer bussen op dezelfde routes.
Het is per slot van rekening toch Openbaar Vervoer? En niet studenten-vervoer of ziekenvervoer?
het lijkt er op dat wanneer je geen grootverbruiker bent, het ov-bureau je niet ziet staan.
Als je nu naar het Zernike of naar een van de ziekenhuizen of transferia moet, zit je goed. Maar moet je naar je werk op een industrieterrein, of vanuit de Hunze, het Oosterpark, of, pak 'm beet, de rivierenbuurt ergens naartoe moet, kun je het schudden. Er zitten enorme gaten in het lijnennetwerk.
Zie ook de kaart op https://www.qbuzz.nl/gd/reis-plannen/kaarten-en-plattegronden
Ik zou pleiten voor meer routes naar dezelfde pleisterplaatsen, dan hebben de grootverbruikers keus en de buurtbewoners vervoer. Beetje minder kijken naar kwantiteit en rendabiliteit en meer naar kwaliteit.
Ik denk dat als je kwaliteit levert, de kwantiteit wel volgt, als een vicieuze cirkel, maar dan omhoog.
Jammer Bart, de werkende man betaald alleen voor het OV voor anderen en kan zelf een auto kopen en nog meer accijnzen en belastingen. Op die manier wordt de hardwerkende Nederlander nog meer belast. Terwijl die Studenten wel gewoon op de fiets zouden kunnen gaan. Waarom de werkende Groninger wel op de fiets naar het werk door wind en wind en de student luxe en onder de kostprijs vervoerd. Ze willen gewoon dat iedere werkende een auto koopt, die hebben het geld ervoor.