Combinatie Herepoort gaat aanstaande zaterdag grondonderzoek doen in de berm bij de Kempkensberg. De zware machines die hierbij gebruikt worden kunnen mogelijk voor geluidsoverlast zorgen bij omwonenden.
Tijdens de werkzaamheden wordt het draagvermogen van de grond onderzocht. Dit gebeurt door een staaf in de grond te boren. De werkzaamheden vinden plaats tussen 07.00 en 16.00uur.
Aanstaande maandag gaat Combinatie Herepoort tussen 07.00 uur en 17.00 uur het talud bij de Waterloolaan verder herstellen. Tijdens deze werkzaamheden kan tijdelijk niet geparkeerd worden aan de Waterloolaan, tussen de Helperzoom en de Verlengde Oosterweg.
Het winterdekbed kun je deze week goed gebruiken. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kunnen de temperaturen…
Restaurant Noor Groningen in Hoogkerk is dit jaar gestegen naar plek 32 van Lekker500, de…
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…
Bij knooppunt Euvelgunne vinden dinsdag-, woensdag- en donderdagnacht afsluitingen plaats voor verkeer vanaf de zuidelijke…
Bekijk reacties
sonderings onderzoek om de grondstevigheid te onderzoeken dan wordt een staaf hydraulisch de grond in gedrukt.
Bij grond onderzoek kan het gedrukt of geboord worden om te kijken welke grondsoorten er thv de tunnel aanwezig zijn.
Pas dan kun je bepalen hoe lang de heipalen en de damwanden moeten zijn.
Het gevaar bestaat dat de water dichte afsluitingslaag geperforeerd wordt en er wellen ontstaan !
Hoeveel van die gaten worden er over het algemeen geboord? En storten ze die gaten niet weer vol met zand, beton of iets anders?
sonderinsgaten : in deze gaten doet men meestal niets in en krijg je een gatenkaas
Je moet dit ho.h. 25 a 50 m in de lengte van de weg en in de breedte zou je op het hart vd weg en bij de beide zijwanden moeten doen.
Bij bodem onderzoek zou je het in de lengte van de weg om de 25 a 50 m moeten doen.
Ik heb een voorbeeld van de HSL daar ging het om de 100 m in de lengte en kwamen er een fout uit .
betonpalen van 8,50m terwijl het 18 m moest zijn en in 2 ,5 uur 36 palen geheid en in 3 slagen de palen onder het maaiveld zat. Gevolg alle palen moesten er weer uit en er moesten 360 nieuwe palen besteld worden vertraging als gevolg..Ook dan krijg je een perforatie van de water afsluitende laag !
In Amsterdam noord moesten alle palen blijven zitten. Digitaal ingemeten worden en alleen tot grondwaterspiegel
kopen gesneld of opzetter eraf gehaald worden. Van alles heb ik fotos.
Vroeger was bodemonderzoek kewl. Lichte explosieven tot ontploffing brengen om de lagen te zien... BOOM PIEW :)