Raadsfractie Stad en Ommeland vraagt zich af of aannemerscombinatie Herepoort wel capabel genoeg is om het project ‘Zuidelijke Ringweg’ tot een goed einde te brengen. Dit naar aanleiding van het verzakken van diverse taluds door de regenval na langdurige droogte.
“Keer op keer wil de combinatie Herepoort ons doen geloven dat ze van overmachtssituatie naar overmachtssituatie struikelen,”zegt Amrut Sijbolts, fractievoorzitter van Stad en Ommeland. “Dit hadden de aannemers van te voren moeten zien aankomen, het is tenslotte geen verrassing dat de bodem na een lange tijd zonder regen kan verzakken. Dat gras op taluds niet groeit of afsterft boven de 25 ° is te googelen. Als er dijkbewaking is door de droogte kun je er ook wel vanuit gaan dat de warmte iets met taluds gaat doen.””
“Ik hoop van harte dat het niet zo’n drama wordt als met de Noord-Zuidlijn in Amsterdam. dit soort problemen komen voor bij alle grote projecten en daar kan je op anticiperen”, aldus Sijbolts.
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…
Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…
Leefomgeving staat op nummer één. Dat blijkt uit de Tienskipdag van 16 december, georganiseerd met…
De zachtere temperaturen blijven nog even bij ons. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis begint donderdag mild,…
Bekijk reacties
Goed gesproken door Sijbolts.
Bouwers? De auto en bek groter dan het verstand. Gelukkig (voor hen) hebben ze een hele sterke lobby in Den Haag. Politieke vriendjes verschaffen hun wel werk. En als ze bij dat werk de belastingbetaler voor honderden miljoen een poot uit trekken (Schiphol) dan krijgen ze van een vriendje een boete van een paar honderd duizend.
Nederland? Vooral dankzij de VVD een bananenmonarchie.
Bij de aannemers combinatie lopen geen mensen met ervaring betreft de 4 grote werken die in Nederland geweest zijn. Zoals Metro / verdubbeling Schiphol spoortunnel / HSL -/ Betuwe spoorlijn .
Dit heeft niets met droogte te maken.Indien je een weg aanlegt kijk je waar het water heen gaat en hoe je het afvoert.
Pure onkunde.Dit werk gaat totaal fout. In voor bereiding / in uitvoering / in toezicht,controle -/ de stad gaat volledig op slot. Een wethouder D66 en een gedeputeerde D66 hebben zelf geen infra opleiding en die moeten terugvallen op eigen ambtenaren die ook geen ervaring hebben.Hoe kan een opdrachtgever een aannemer sturen ?
Bezint eer ge begint.
Wel fijn dat Muijzert weer eens achteraf weet te vertellen wat anderen allemaal fout doen.
Jack,
Ik vertel niets achteraf.
Heel veel van mijn opmerkingen staan al jaren op papier.
Vraag Henk Bleeker / Fleur Greaper en de ander gedeputeerden.
Al die papieren waren toch gestolen door RWS of de Bilderberggroep?
Typische reactie van iemand die politiek gewin wil halen, maar er verder de ballen verstand van heeft. Populisme, dus.
Hoewel de zorg omtrent de bouwcombinatie over het algemeen terecht is, is juist deze gebeurtenis de bouwcombinatie niet aan te rekenen. Het was de langdurige droogte en de plotselinge spoelbui die het talud heeft doen verzakken. Het (wel degelijk gezaaide) gras kon door de droogte en het sproeiverbod niet voldoende ontkiemen. Zelfs de meest ervaren wegenbouwer had daar niets aan kunnen doen zonder torenhoge, en onmiddellijk afgewezen, meerkosten.
Gemeente had genoeg water in kanalen en dergelijke. Bomen kregen water via mannen van stadsbeheer of hoe dat tegenwoordig ook heet. Was dus ook wel water voor talud geweest.
Onbekwaam bouwvolk van Herepoort heeft gewoon een veel te gebrekkig zicht op risico's en gevaren. Al ver voor wegspoelen maakte ik me zorgen over noodweg. Elke keer als ik er overheen moet/moest (!) doe/deed ik van tevoren een schiedgebedje.
Sproeiverbod
Uiteraard heeft Amrut Sijbolts de barkeeper daar uitstekend zicht op. OOG struikelt trouwens over het woord struikelen.
Zand taluds zullen door regen altijd weg spoelen en had je het met laagje klei afgedekt dan was het niet gebeurd !
En een goot langs het asfalt aangebracht dan was het ook niet geschied.Je kunt met de asfalt machine goten in /langs het asfalt aanbrengen.
De gehele provincie en stads politiek struikelt over deze Zuidelijke Ringweg.
De opdracht van de minister was het Jullianaplein stoplicht vrijmaken en de snelheid omhoog op de Zuidring A 7 / N 7
Het project zoals nu op tekening bereikt dit niet.
Op het maaiveld krijgt het Jullianaplein nu 11 stoplichten.
Een onnodige gevaarlijke verdiepte tunnelbak van 1600 m1(1100+ op/afritten om boven de grondwater spiegel te komen ) onder de grondwaterspiegel .
JAAHAAAAAA!!!
De N7 wordt stoplichtvrij, wat de doorstroming bevordert. Dat gebeurt dus wel. De verdiepte ligging is een compromis omdat volledige ondertunneling te duur was. Het is gedaan om de ringweg beter in het stedelijke landschap in te passen en de doorsnijding op te heffen. Niet onnodig, maar ontzettend nuttig. Dat heet vooruit denken Pieter. Niet alleen van uit verkeerskundige putje aan de weg ansich denken.
Het lijken wel pakken stro, in wit plastic verpakt, waarmee aan het begin van de oprit het talud is opgesloten. Een paar weken geleden, bij een zeldzaam regenbuitje, sijpelde daar al zand en water door die witte muur. Met wat purschuim zijn daar toen de kieren provisorisch gedicht....
Het wachten is nu op een flinke plensbui om te kijken of het er echt waterdicht is. De D'66-wethouder zal de komende jaren wel met angst en beven naar de Buienradar kijken....
Onbegrijpelijk trouwens dat er niet beter gehandhaafd wordt op de 50km-limiet. Zware vrachtwagens scheuren er met meer dan 70 p/u overheen, dit kan niet lang meer goed gaan als de vakanties voorbij zijn.
We mogen blij zijn dat het tramproject van destijds niet doorgegaan is.... dan hadden we echt een noord/zuid lijn debacle gehad.... Ik vraag mij af wat er met de medewerkers van het tramburo is gebeurd. Of zouden die nu bij combinatie herepoort plannen maken......
Ik zal dit in mn bijeen komst op 5 sept met de gedeputeerden vragen
Ik zit op 19 sept met ringweg organsatie om tafel.
Proberen en kijken naar de voorstellen en problemen van de overheid en aannemers van de zuidring A 7 -/ N 7
Ik zal in mn bijeenkomst op 5 sept met de gedeputeerden hier over praten.
Op 19 sept zit ik met de ringweg organisatie om tafel en zullen over alles praten.
Gaat dit een beetje neigen naar Pseudologia phantastica ?
@Jack: ik zie jou en anderen steevast 'grappig' doen over de mij verder onbekende Muijzert, maar wellicht zou je zelf eens met een constructieve oplossing voor de in het bericht aangestipte problemen kunnen komen. Dat is heel wat constructiever dan hier voortdurend het juichaapje van de overheid uit te hangen.
@Coos
Je denkt toch werkelijk niet dat een reageerder op dit forum, inclusief mijzelf, ook maar een zinnige analyse van dit probleem kan maken. Hier roepen vooral wat amateurs hoe professionals hun werk moeten doen. Dat lijkt mij nogal aanmatigend.
Denk het niet, het gaat hier tenslotte niet over jou Sjaak
ik houd wijselijk m'n mond....
Wonderlijk hoe de fantasie van sommigen op hol kan slaat, omdat er mensen zijn die tegen hun voortrazende argwaan en negativiteit in gaan en ze een beetje reëel denken proberen bij te brengen.