De gemeente laat onderzoek doen naar een ondergrondse fietsenstalling in het westelijke deel van de binnenstad. Gedacht wordt aan de Vismarkt. Het plan zal veel geld kosten, met kans op vertraging door archeologisch onderzoek.
In de binnenstad moeten er 5 tot 6 duizend stallingen bij komen. Fout gestalde fietsen blokkeren de looproutes steeds meer, en dat zorgt voor groeiende irritatie.
Onder het Groninger Forum komen er 1000 plaatsen bij en ook de kelder van het voormalige V&D-pand biedt een kans. De gemeente blijft verder fietsstewards inzetten die bezoekers van de binnenstad helpen met het parkeren van hun rijwiel.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
Dat gaat alleen werken als je een volledig en gehandhaafd stallingsverbod op straat afkondigt
Het plan zal veel geld kosten, met kans op vertraging door archeologisch onderzoek.
Strak plan ..
Totaal passend in het financieel wanbeleid..
Hulde...
Hoeveel duurder wordt onze gemeentelijke belastingen volgend jaar nog maar ??
De extra kosten worden ruimschoots opgebracht als er gehandhaafd word en voor elke foute fiets € 25 boete word geind
Gelijk twee keer een probleem opgelist
Je kunt ook een mobiele shredder door de stad laten rijden en elke fiets welke niet goed in de vakken of fietsenrekken staat geparkeerd gaan shredderen. Denk dat de chaotische situatie met overal foutief geparkeerde fietsen door de hele stad heen dan snel is opgelost.
Winkeliers aan de stille zijde delen deze mening niet. De ondernemersver wilde de fietsenrekken graag weg hebben., Namens de winkeliers . Het is er juist netter door geworden en het wordt veel en veel beter schoongemaakt sinds de rekken er niet meer zijn. Juist omdat er ook vaak minder fietsen staan. De rekken gaven een onnatuurlijke afscheiding. En dus zijn er nu meer oversteekmogelijkheden gekomen.
Mensen plaatsten ze schots en scheef en er vooral naast of ervoor of ertegenaan. En omdat je het vast kon zetten bleven fietsen heel lang staan. Dat gebeurt nu niet meer.
En het probleem van geen fietsstandaard hebben kan de fietsmaker voor je oplossen ? ideetje. . Die zijn goed in parkeeroplossingen, dat biedt weer mogelijkheden toch?
Begin eerst eens met de fietsenrekken aan de (stille kant van) Vismarkt terug te plaatsen die i.v.m koningsdag weggehaald zijn.
Zonder fietsenrekken zetten veel mensen hun fiets op de standaard met als gevolg een lange rij geparkeerde fietsen naast elkaar waardoor voetgangers amper vanaf de winkels de markt op kunnen lopen. Met deze wind vallen fietsen snel om als ze niet in een rek staan. Met als gevolg dat ze de fietsen ernaast omstoten en dan is het alsnog een chaos.
Zal tevens een hoop fout geparkeerde fietsen schelen. (niet iedereen heeft een standaard dus zoek je alternatieven als er geen rekken zijn).
Het Stadsbalcon moet voor het station vandaan.
Kan dat niet verplaatst worden naar de Vismarkt?
zodat je daar weer over kunt klagen zeker?
Laten we er vast een fietsloze binnenstad van maken voordat het helemaal uit de klauwen loopt.
Het innen van fietsparkeergeld en belasting zou ook een goed idee kunnen zijn.
Daarnaast kan een boete voor te snel fietsen ook een optie zijn voor de verkeersveiligheid.
En alcoholcontroles voor fietsers zal ook zorgen voor minder fietsen.
Het is met auto's gelukt om die op deze manier uit de binnenstad te weren, zal met fietsers ook wel ukken.
Die oudjes hebben de bus ook niet meer nodig, die komen nu allemaal op de elektrische fiets.