De SP maakt zich zorgen over de aanleg van de zuidelijke ringweg. De partij vindt het zorgelijk dat het nog steeds onbekend is hoe het nu verder moet, na alle tegenvallers dit jaar.
Afgelopen juni werd bekend dat de aanleg zeker drie jaar wordt vertraagd. De SP is bang dat er naast een overschrijding van tijd, ook een overschrijding van de geplande kosten komt.
De wethouder heeft de raad beloofd volgende week met een brief over de kwestie te komen.
Na een koude week met winterse buien lijkt het zondag met 16 graden wel voorjaar.…
FC Groningen heeft zaterdagavond met ruime cijfers verloren van PSV. In Eindhoven was de landskampioen…
Nova Tech Lycurgus heeft zaterdagavond wederom 3 wedstrijdpunten kunnen bijschrijven. De Groninger volleyballers wonnen de…
De intocht van Sinterklaas in Meerstad is ondanks diverse problemen goed verlopen. Volgens Frits Gosman…
Door de winterse omstandigheden ging er zaterdag een streep door de meeste voetbalwedstrijden in de…
Politieagenten hebben zaterdagmiddag twee winkeldieven aan kunnen houden die hun slag hadden geslagen bij meerdere…
Bekijk reacties
Er komt een brief over de stand van zaken rondom HET FIASCOHE.
Dat is iets anders dan asfalt.
Verstandigste is dit idiote project af te blazen.
Anti-Groningen project had nooit door moeten gaan. Het belang van het doorgaande verkeer wordt er mee boven het belang van automobilisten in het zuiden van de stad gesteld. Allerlei belangrijke op en afritten zullen erdoor verdwijnen. Vanuit de Oosterpoort kost het straks tien minuten extra. De filetjes op de ring worden als complete verkeersinfarcten naar de Wijert/Helpman verplaatst.
En wat krijgt de stad ervoor terug? Een paar fancy dekseltjes. Terwijl de ring enkele meters boven de grond vele malen stedelijker aandoet.
@ SP en Stadspartij. Van afblazen project een verkiezingsitem maken. Iets in de trant van "beter ten halve gekeerd...". Het fenomeen "sunk costs" hierbij in ogenschouw nemen.
VSH,
wedden dat alles rondom HET FIASCOHE er door wordt gedrukt door de " betweters " ?
Zo is het bij HET MONSTRUM toch ook gegaan tegen de meerderheid in.
Denk het ook.
Roze brillen oppoetsen en doorrausen. Durf ik míjn spaargeld wel op in te zetten.
Als chauffeur die dagelijks van de ring gebruik moet maken bevreemd het mij ten zeerste dat inmiddels alle werkzaamheden aan de ring zijn gestopt. Nergens word meer gewerkt en wat ik nog veel vreemder vind is dat er met geen woord over word gesproken in de media over het hoe en waarom. Ondertussen staan we wel vrijwel dagelijks stil op die rottige noodweg, dus gemeente kom in actie we betalen tenslotte met z'n allen genoeg wegenbelasting!
Gewoon lekker op de fiets gaan.....
Maak momenteel bijna veertig uur per week schoon. Maak een 25km per dag.
De luxe van lekker fietsen is voor mij niet weggelegd. Heb maar één paar knieën.
Nou Appie dat zal moeilijk gaan als vrachtwagenchauffeur
Een beetje creatief denken, Simon
https://goo.gl/images/F5BXS1
De stad betaalt maar 8 % het Rijk maar 32 % en de provincie 60% + stroppenpot 175 miljoen. Ik zal 19 sept een alternatief op tafel leggen waar men jaren niet naar wilde kijken maar nu ieder ziet dat het niet gaat draait ieder en probeer ieder nu om tafel te krijgen bij mijn voorstel 1 nieuwe westring 2 Jullianaplein niet 8 m omhoog maar 8 mde grond in waarbij alle richtingen een vrije baan krijgt en geen 11 stoplichten op maaiveld 3 alle op en afritten handhaven 4 geen Karin Dekkertunnel maar het stuk 2x2 weg met 3 e rijbaan 5. Viaduct over Griffeweg-Sontweg gevolgd met viaduct over Damsterdiep in 2x2 uitgevoerd.Alles in totaal goedkoper dan huidige Zuidring+ Oude Westring
'Groningen bereikbaar' als er geen weg terug meer is laat de bouwmaffia haar klauwen zien. Veel meer betalen of anders gebëurt er niks. En dan nog over 6 of 7 jaar een waardeloos eindresultaat. Kan de boel weer op de schop.
met 2 heistellingen de verdiepte tunnel heien dan ben je 6 j aan het heien mocht je je in 2 ploegen van 2 heistellingen weken ben je 3 jaar aan het heien.
Bij de Schiphol verdubbeling Spoortunnel werd halverwege in 2 richtingen gebouwd en de 5,7 km was 7,5 jaar alvorens klaar. raming 700 miljoen en eind bedrag was 1,3 miljard
Bezint eer ge begint.
Je hebt een werkruimte nodig van 45/50 meter want van beide zijden moet er ontgraven worden .Op Schiphol moesten er waterdichte vrachtautos met 16 m3 naar een stortplaats en reden er 55-60 min over.Een grote draadkraan met knijperbak en aan beide zijden een rups kraan met lange giek die de bodem tussen de palen moesten weg graven.Duikers die de damwanden en palen moesten controleren en met hoge drukspuit alles onder water moesten schoonspuiten.Hier komt veel voor kijken. Voor elke m3 grond ontgraven moet 1 m3 water voor terug komen .
De oplossing is vele malen eenvoudiger; ga differentiëren in werk - en schooltijden.
Absurd dat pubers/adolescenten/avondmensen aan het regime van wat dommere ochtendmens onderworpen wordt. Maar ja, de belangen van de sociale werkplaats genaamd Bouwend Nederland worden bij het duistere lobbyisten-oord dat de Eerste Kamer is, krachtig verdedigd.
#Corrupt cryptofeodaal apenland