De provincie laat onderzoeken of de aanleg van een tweede westelijke ringweg mogelijk is. Met de weg moet de groeiende verkeersdrukte in het westen van de stad aangepakt worden.
De nieuwe gemeentes Groningen en Westerkwartier gaan aan het onderzoek meewerken. Een jaar geleden voelde Groningen nog niets voor een nieuwe ringweg. De tweede ringweg zou goed zijn voor de ontsluiting van het Westerkwartier en voor de vrachtwagens voor de Suikerunie. Ook moet hij de zuidelijke ringweg ontlasten. De weg zou langs het Aduarderdiep lopen.
Er is al een plan voor de aanpak van de huidige westelijke ringweg. Die aanpak gaat gewoon door, maar daarmee wordt pas begonnen als de zuidelijke ringweg klaar is. Dat duurt nog zeker vijf jaar. Het onderzoek naar de nieuwe ringweg moet vóór de volgende zomer klaar zijn.
De Partij voor de Arbeid (PvdA) heeft een 'tienpuntenplan' opgesteld om te investeren in het…
Vrijdag is het bewolkt en lokaal valt er een spatje motregen. Het wordt 11 graden…
Het Groninger Museum is in de prijzen gevallen. Het museum heeft de Museumkids Award gewonnen…
Er komt een tijdelijk fietspad tussen De Linie en de Oosterpoort. Twee andere fietsverbindingen zijn…
Het vernieuwde Forum bestaat eind november vijf jaar. Het megaproject was omstreden vanwege de kosten,…
FC Groningen oefende donderdagmiddag in Keulen tegen FC Köln, dat uitkomt in de tweede Duitse…
Bekijk reacties
Het plan van mij betreft deze nieuwe westelijke rondweg om de westzijde van de stad tussen de A 7 en aansluitend op N 46 met noordring ligt al zeker 10 j bij mij klaar en is in 3 maand over te nemen.
Dit hoeft geen jaren te duren.Deze weg haalt 30.000 voertuigen van het verkeer van de zuidring af + al het vracht vervoer naar Suiker unie en Domo Campina en kop van Groningen en de Eemshaven.
Maar ook al het personen vervoer naar het Zernicke zowel van het westen als van het noorden.
Dit project is in 2 a 3 jaar uitvoerbaar.Het is zo over te nemen.
We zien het hedenavond in de provinciale staten commissie om 18.00 uur.
Meer asfalt trekt meer verkeer aan!
Dat zou bij beleidsmakers eens wat meer moeten doordringen.
Een nieuwe ruime westring haalt al het vracht verkeer van de zuidring af en 30.000 voertuigen minder door de stad.
Eerst nieuwe westring en dan verder kijken.
Dat laat onverlet wat ik hierboven zei.
Ach, vandaar dat die sloperij aan het Aduarderdiep - met plannen voor een demontagestraat waarin mensen met afstand tot arbeidsmarkt aan de slag kunnen - op zo'n schandalige wijze door ambtenarij wordt dwarsgezeten.
Verklaart het één en ander.
Een nieuwe westerlijke ringweg ten westen van Hoogkerk aanleggen, en de huidige westerlijke ringweg terugbrengen tot een tweebaansweg met snelheidslimiet van 50. Zou leiden tot een stuk minder geluidsoverlast en fijnstof in de stad en Stadspark.
Lijkt me een slecht plan. Als je een betere verbinding wilt met de Friese Straatweg kun je de bestaande weg van Leek naar Zuidhorn opwaarderen. verbreden en een vrijliggend fietspad. De Fanerweg is op het moment al een drukke weg, maar geen N-weg. (De officiële provinciale weg gaat door Enumatil, maar die neemt bijna niemand).
Gelet op je visie, heb je waarschijnlijk zelf nog nooit of nauwelijks in een auto gereden. Als je toch via Leek en Zuidhorn dagelijks 20.000 tot 30.000 auto`s wilt faciliteren om zo via de noordelijke ring hun weg te kunnen vervolgen, vraag dan gelijk aan Karin Dekker of je niet bij haar achterop de fiets plaats mag gaan nemen. om zo vanaf Leek over het fietspad via Zuidhorn naar Groningen te rijden. Lijkt mij aardig veiliger voor de overige weggebruikers.
Ach middenweg die natte droom van jou komt toch niet uit want die weg komt er niet. Er mocht in dat gebied al geen kinderspeelplek komen (Speelwerd) en zu zeker wel een drukke vierbaans weg. Dat zal met succes worden afgeschoten door de raad van state (mocht de provincie het onzalige plan al doorzetten), omdat het helemaal niet nodig is.
Eindelijk maar toch komt men tot bezinning om het verkeer vanuit de richting Heerenveen, met bestemming Delfzijl, Eemshaven al voor het Julianaplein al een andere route te laten kiezen. De woonwijken in en rondom Hoogkerk, Gravenburg en De Held zullen er ook van gaan profiteren, al met al een win win situatie. En Pieter, ik gun je vaak de credits, maar dit plan is al door velen uitgesproken, al voor er sprake was van ombouw van het huidige Julianaplein, wat door en met het plan van een nieuwe Westelijke ring, grotendeels overbodig zal blijken
Het gezonde verstand lijkt eindelijk te gaan zegevieren.
Kom hedenavond naar de Statenzaal waar de Statencommissie van Infra om 18.00 uur vergadert en onder de volgende agenda punten staan :
Oude westelijke ringweg 7 C en 10 K
de zuidring 10 C en 10 M
Infra onder Mirt 10 J
Alles betreft de zuidelijke ringweg en N 33 is verplaatst naar de commissie vergadering van wo 5 dec om 13.oo uur
Provinciehuis Groningen
Een tweede weg mag best, als het maar niet ten koste gaat van van de huidige westelijke ringweg. Die moet gewoon worden, zoals de noordelijke en oostelijke ringweg.
bij onderzoek heden betreft deze nieuwe ruime westring om de stad Groningen sprak 82 % voor en 18 % tegen
82% van wat is voor? welk onderzoek? hou toch eens op met die losse flodders!
Het wordt ook hoog tijd dat de Friesestraatweg wordt ontlast. Zuidhorn bijvoorbeeld is niet echt makkelijk bereikbaar met de auto terwijl het op steenworpafstand van de stad ligt.