De PVV-fractie in Provinciale Staten maakt zich zorgen over de schuldvraag en kosten van de vertraging bij de aanpak van de Zuidelijke Ringweg.
Aanleiding is het verwijderen van aannemer Zublin van de bouwplaats van een project in Amsterdam. De opdrachtgever heeft het contract ontbonden na een hoogoplopend conflict over het project en de meerkosten die Zublin in rekening wil brengen. Zublin is ook onderdeel van de combinatie Heerepoort.
De PVV wil weten wie de kosten betaalt van de vertraging in Groningen. Het budget is twee jaar geleden vastgesteld op 624 miljoen euro. De PVV denkt dat daarbij geen rekening is gehouden met de materiaal- en loonkosten, die de afgelopen twee jaar gemiddeld 25% hoger zijn geworden.
Kerstbomen, lampjes, slingers, kerstmannen en sneeuwpoppen: tijdens Kerst hoort het er allemaal bij. Sommige Stadjers…
Aan het Anker in Lewenborg was maandagmiddag een flinke politiemacht op de been tijdens een…
Rikus Jager, Mattias Gijsbertsen en Mirjam Pauwels leiden als (in)formateurs de onderhandelingen voor de vorming…
Op de Meerweg tussen Haren en Paterswolde heeft een automobiliste maandagmiddag een lantaarnpaal uit de…
Coöperatie Dichtbij organiseert komende maandag een speciale oliebollenactie voor het goede doel: Stichting Present Groningen.…
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
Bekijk reacties
Daar wordt natuurlijk nu over onderhandeld en dan gaat de Provincie haar kaarten niet op tafel leggen.
Dat kaart wel een stuk makkelijker en sneller.
HET FIASCOHE wordt een spel van plussen en minnen. En de winnaar is ???
Overigens is het de Nederlandse tak van Züblin die in Amsterdam door de projectontwikkelaar ( Oviesa-Torena) is weggestuurd. De Nederlandse tak zit niet in de wegenbouw. In de de combinatie Herepoort hebben we te maken met het Duitse moederbedrijf.
Zublin en Max Bogels behoren beid tot Strabag met hoofdkantoor te Koln.
Zublin doet niet anders dan bouw
Max Bogel beton en bruggen ,wegenbouw en had 176 asfalt fabrieken in Duitsland,
Strabag is Duitslands grootste wegenbouwer die wereld wijd werkt 7 miljard omzet en bijna 30.000 mensen aan het werk heeft, Met vele BV /AG
Marc jij kent de papieren ? Kijk je bij de kamer van Koophandel dan staat Zublin in geschreven in Amsterdam.
Zublin was een familiebedrijf uit 1888 vanaf 2008 in delen over genomen door Strabag en in 2016 geheel opgekocht door Strabag .Tevens is Strabag eigenaar van Max Bogel.
In het contract van Herepoort komt de holding Strabag niet voor en geen Duits adres
Maar misschien heb jij andere papieren.
Ben benieuwd ?
Provincie en gemeente gaan samen een x aantal miljoenen bijleggen om e.e.a. weer van start te laten gaan. De nu als hoofdaannemer fungerende combinatie, gaat straks op regie basis de werkzaamheden aan de ring hervatten.
in 2016 is Zublin opgenomen in Strabag concern waar Max Bogel al een onderdeel van was.
Marc misschien heb jij de papieren.De inschrijver Herepoort staat in geschreven in Amsterdam ook Zublin en ook Max Bogel en zij hebben geen Duits adres. De holding wordt nergens beschreven
Stabag waar ik zelf voor gewerkt heb staat het hoofd kantoor te Koln..Ik heb voor het toenmalige Cultuurweg te Alphen a d Rijn. heb ik 2 ruilverkaveingen Wehe den Hoorn en Bellingwolde/Vriescheloo en kreeg mn asfalt uit Leer,
Ben benieuwd naar je bewijzen .Je zit bij de gemeente dicht bij het vuur.
Züblin Nederland doet niets anders dan (hoog)bouw. Het lijkt me dus logisch dat de Duitse tak meebouwt aan de ringweg. Kijk eens op hun site: https://www.zueblin.de/
Die ken ik en kijk naar de combinatie Herepoort en die staan allen in geschreven in Amsterdam en daar is niets Duits bij.
Zublin is utiliteits bouw en Max Bogel doet ook wegenbouw in Nederland in combinaties.
Ik las vandaag in fininancieel dagblad dat vorige week Volker Wessels zich van het werk A 15 bij Nijmegen heeft terug getrokken Zij waren 1 van de 3 combinaties. Terug getrokken op basis van de informatie en voorwaarden van het project. Je kunt het vergelijken met Zuidring met de BAM.Jij werkend bij de gemeente Groningen heb misschien het contract tussen de 3 opdrachtgevers met de 6 aannemers. Niemand die ik vraag heeft het contract alleen bij de gemeenteraad Groningen blijken ze het contract te hebben.Dat zegt CDA en D66 tenminste.
Jij weet of het waar is ja of nee.
De PVV wordt al helemaal politiek correct, door de meerkosten af te doen als materiaal- en loonkosten. Er is heel iets anders aan de knikker. Ze 'denken' dan ook.
En Pieter C.J.Muijzert ; Als je inspreekt, ga dan niet te veel in op de maatvoering. Niemand in de raad is technisch geschoold. Bovendien zeer moeilijk te volgen. Je moet het visualiseren, desnoods met een PowerPointpresentatie. Ook deze middelen staan tot je beschikking.
Ik heb de raad toe gesproken en daar slechts 1 maat genoemd en er is 50 m werkruimte nodig en die is er niet.
Hetgeen Herepoort wilde droog ontgraven en met bron bemaling werken is niet toe gestaan.
Ik heb van Aaenhunze de papieren gekregen en daar staat niets in over bronbemaling.
Als je onder water werkt zal je iets moeten.
Ik ben best bereid een powerpoint te tonen en mn films van de verdubbeling spoortunnel Schiphol
En de film van de HSL Hoge Sneldheidslijn Drechtse Steden 4
Maar de politiek heeft me niet gevraagd. Ze hebben ergens ja tegen gezegd en weten niet waar ze ja tegen gezegd hebben.
De politiek weet nieteens hetgeen erop tekening staat !
Ze kennen het plan Jullianaplein niet eens.
Vaste viaducten over het water en geen mastvaart meer door Hoornse diep en 11/14 stoplichten op het Maaiveld.
Het verkeer vanuit Assen wordt Helpman in gestuurd
Het verkeer uit Assen : Emmaviaduct wordt via de 11/14 stoplichten gestuurd.
Verkeer via A 28 zal 6 % meer files krijgen en 20 a 390 % meer reistijd oplopen.
De politiek interesseerd het geld niet !
Ze zouden allen ereens op afgerekend moeten worden. Politici in de Staten die geen gezichts verlies willen
en hun politieke carriere niet op het spel willen zetten.
Dat is mij ook wel vaker opgevallen. Een kladje met daarop een schets van de situatie. Waar tientallen miljoen dan wel honderden miljoenen mee gemoeid is. En daar moet de raad dan over besluiten. Zo is het ook bij de aanbouw van de Sontbrug een keer fout gegaan. Verschuilen achter de ambtenaren, zoals het is aangereikt mogen ze niet, maar doen ze in wezen wel. Ze hadden de huidige ring aan de zuidkant moeten opheffen en deze ruimer om Groningen moeten aanleggen. Die mogelijkheid was er nu. Het was voor mens en milieu veel beter geweest. Maar ze leven in de raad in een tunnelvisie. Het wordt hen aangereikt en daar wordt vervolgens over gedebatteerd. Niemand die zegt van stop, we gaan het anders doen.
390 % = 30 %
Ja ja mensen, verkiezingstijd.
Louis je hebt gelijk maar dit gebeurt ook bij de Tweede Kamer en Provinciale Staten en bij de Gemeenten.Geen van die politici hebben er verstand van.Ze geloven hun ambtenaren en zeggen altijd ja. De ex voorzitter vaste Tweede Kamer commissie Infra & Milieu zei ik had u graag tussen de ambtenaren en de politiek gehad om alles uit te leggen.Een onafhankelijk persoon er tussen.Dan hadden we honderden miljoenen/miljarden per jaar kunnen besparen.
De ambtenaren houden zich zelf aan het werk.Bij de N 33 Assen--Zuidbroek is men bezig geweest van 2004 - 2012
Hetgeen in 2 jaar gereed kon zijn.De aannemers bij de zuidelijke ringweg bepalen nu hetgeen er gebeuren moet en RWS keurt (design en construct) RWS heeft fix aantallen voertuigen op het Jullianaplein op papier gezet en alle getallen zijn 20 a 30 % te hoog. Ik heb de afgelopen 2 week de juiste getallen binnen gekregen. Daarmede wordt de politiek ook op het verkeerde been gezet. De weg moet om de stad heen dan zal je 30.000 voertuigen minder over de huidige weg hebben en tevens vorm je een gevaarlijke stoffenroute en minder bomen kappen en geen verstoring van het grondwater.