Treinreizigers tussen Groningen en Leeuwarden die de 9292-app gebruiken, kregen in de afgelopen weken vaak verkeerde reisadviezen. De sneltreinen zouden volgens de app vertraging hebben of geannuleerd zijn, terwijl ze gewoon reden.
Volgens Arriva heeft de storing niet alleen betrekking op dit traject, maar treft het ook andere regionale vervoerders: “Dit betreft een storing in het systeem van 9292”, aldus Maaike Visser, woordvoerder van Arriva.
“De storing is ontstaan nadat het station Achter de Hoven in Leeuwarden is weggehaald”, legt Joost Mortier uit van 9292. “Voor de nieuwe dienstregeling hebben we een ander datasysteem ontwikkeld, waar dit station in ontbreekt. Een conflict tussen deze twee systemen veroorzaakt de storing. De storingsmelder in de app, die oplet of de trein op tijd rijdt, werkte nog met het oude datasysteem, waar dit vervallen station nog in staat.”
9292 verwacht dat het verkeerde reisadvies in de app na 7 december komt te vervallen.
De FC Groningen-supporter die zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo door een plexiglas plaat…
De kerstmarkt aan de Papiermolenlaan van afgelopen vrijdagmiddag en -avond was een groot succes, aldus…
In een coffeeshop in de binnenstad van Groningen is in de nacht van zondag op…
Het aantal plekken waar vuurwerk afsteken verboden is blijft voor volgende week dinsdag steken op…
Het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum (NNTTM) in Zuidbroek krijgt een bijzonder object in de…
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Bekijk reacties
Krijgen wij vandaag geld terug
Vandaag reden er geen treinen
Tussen Sittard en Roermond
Wegen iemand die op het spoor liep
Heb vandaag 3 uur lang zitten wachten op de bus.
Geen koffie niks gekregen.
Ik heb alleen maar slechte ervaringen met 9292. Nog nooit een kloppend reisadvies gehad.