Treinreizigers tussen Groningen en Leeuwarden die de 9292-app gebruiken, kregen in de afgelopen weken vaak verkeerde reisadviezen. De sneltreinen zouden volgens de app vertraging hebben of geannuleerd zijn, terwijl ze gewoon reden.
Volgens Arriva heeft de storing niet alleen betrekking op dit traject, maar treft het ook andere regionale vervoerders: “Dit betreft een storing in het systeem van 9292”, aldus Maaike Visser, woordvoerder van Arriva.
“De storing is ontstaan nadat het station Achter de Hoven in Leeuwarden is weggehaald”, legt Joost Mortier uit van 9292. “Voor de nieuwe dienstregeling hebben we een ander datasysteem ontwikkeld, waar dit station in ontbreekt. Een conflict tussen deze twee systemen veroorzaakt de storing. De storingsmelder in de app, die oplet of de trein op tijd rijdt, werkte nog met het oude datasysteem, waar dit vervallen station nog in staat.”
9292 verwacht dat het verkeerde reisadvies in de app na 7 december komt te vervallen.
Dinsdagochtend gingen de Promotiedagen in Martiniplaza weer van start. Hier komen ondernemers uit het noorden…
Een 22-jarige man uit Groningen wordt verdacht van ernstige mishandeling en poging tot doodslag van…
De Groningse afdelingen van de JOVD en de Jonge Socialisten zijn het politiek gezien op…
In het programma NOS Gronings gas: toen, nu, straks duikt Winfried Baijens begin december in…
Terra MBO in Groningen heeft sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Nederlands Kampioen binnen de gelederen.…
Qbuzz introduceert volgende week maandag buslijn 110, een directe verbinding in de spits tussen Assen…
Bekijk reacties
Krijgen wij vandaag geld terug
Vandaag reden er geen treinen
Tussen Sittard en Roermond
Wegen iemand die op het spoor liep
Heb vandaag 3 uur lang zitten wachten op de bus.
Geen koffie niks gekregen.
Ik heb alleen maar slechte ervaringen met 9292. Nog nooit een kloppend reisadvies gehad.