De busbaanbrug in het verlengde van het Oosterhamriktracé wordt vervangen door een nieuwe, vaste brug. Die wordt ook hoger en breder. Dat is nodig voor het doorgaand scheepvaartverkeer tussen Lemmer en Delfzijl.
Ook de Gerrit Krolbrug en Paddepoelsterbrug worden meegenomen in deze plannen. Voor de drie bruggen stelt Den Haag in totaal 45 miljoen euro beschikbaar. De provincie en gemeente Groningen zorgen voor de noodzakelijke infrastructuur.
De Gerrit Krolbrug, wordt onderdeel van de transformatie van de Korreweg naar een fietsstraat. De maximum snelheid wordt 30 km per uur.
De Padddepoelsterbrug is eind september verwijderd, na een aanvaring door een schip. Er wordt nu onderzocht of en hoe de brug vervangen moet worden.
De RUG staat in de Keuzegids Universiteiten 2025 op de derde plek van beste brede…
Het aantal WW-uitkeringen in Groningen is in november gedaald, na een aantal maanden met een…
Groningen krijgt er deze vrijdag een nieuwe weg bij: de Máximaweg. Die ligt parallel aan…
Een groep medewerkers van het Beatrix Kinderziekenhuis in de stad heeft woensdag al fietsend een…
Na de Fietsersbond uit ook het Platform Gerrit Krolbrug, samen met een aantal bewonersorganisaties, grote…
De Doperse Dis is door de ChristenUnie Groningen uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan van het jaar.…
Bekijk reacties
Dit keer wel met fietspad? Of weer het "te stijl" smoesje?
Mooi ..een gouden kans om er een fietspad aan te koppelen ..zodat men de Korreweg route niet meer over moet ..waar te pas en te onpas( opmerking fietsers) de brug gesloten is voor hun en de automobilist .
Eens, fietspad erbij!
Ben benieuwd wat voor oplossing je bedoeld. De busbaan en de Gerrit Krol-brug moeten wel worden aangepast, anders zijn de overige aanpassingen aan de vaarweg Delfzijl-Lemmer nutteloos.
Gewoon zoals ik het schreef... een fietspad erbij. Ongeacht of het nu wel of niet een autobrug wordt, wat mij betreft niet trouwens.
Dit had overigens al gerealiseerd kunnen zijn. Al jaren geleden bood een bedrijf (ben de naam even kwijt) aan d.m.v. een metalen constructie een fietspad aan de huidige brug te bevestigen, voor relatief weinig geld.
Jammer dat men dit deel van de stad tot in lengte van dagen gaat verkloten voor een onnodige ingreep waar een goedkopere, minder milieubelastende en snellere oplossing voorhanden is
Mooi een nieuwe fietsverbinding naar Kardinge, dit ontlast de Korreweg. Auto's op de P + R Kardinge en met fiets, bus (of tram) snel naar UMCG of Stad. Zo worden we wel de groenste stad van het land.
Dan zul je de wegen na het gereedkomen van de nieuwe autoweg richting UMCG wel groen moeten gaan schilderen. Waar je nu rechtstreeks richting UMCG kunt rijden, moeten auto`e en overig gemotoriseerd verkeer straks via wat nu nog busbaan is, naar het UMCG rijden. Dit betekend 11km extra voor iedere vervoersbeweging. Dus kom je uit de richting Heerenveen, dan mag je straks 22 km extra gaan rijden om bij het UMCG te kunnen komen en vice versa.
Milieubewust rijden is aan dit college absoluut niet besteed.Waarbij ook nog opgetekend dient te gaan worden, dat je met deze omweg opnieuw een stadsdeel tot in lengte van jaren onnodig verkloot, terwijl er een veel goedkoper en makkelijker inpasbaar alternatief voorhanden is, middels een flyover vanaf de Europaweg over de Griffe- en Sontweg richting UMCG.
Maar goed, het blijkt legitiem om deze stad te verkloten voor en door een handjevol lieden en inwoners.
Duidelijk! Dan weet de Vinkenstraat wel waar dat op gaat uitdraaien. In elk geval geen fietspad.
Een fietspad erbij is onnodig. Via de Korreweg en Oostersluis heb je een prima aansluiting op de Oostelijke stadswijken.
Je zal dan ook de hele infrastructuur van en naar de busbaan moeten aanpassen, kosten vele miljoenen.
Het is heel wat zinvoller om de Korreweg fietsvriendelijker te maken.
Een fietspad erbij is prima. De Korreweg wordt iets rustiger en fietsers en auto’s kunnen deze weg goed delen. Een door de gemeente en umcg gewenste ontsluitingsweg erbij van een slordige honderd miljoen dat is een onnodige uitgave! Middenweg biedt de gemeente overigens een beter alternatief als de gemeente het autoverkeer naar het umcg echt wil verbeteren.