“We moeten zorgen dat we eruit komen en in het uiterste geval moet je de stekker eruit trekken.” Dat zijn de woorden die hoofdingenieur-directeur van Rijkswaterstaat Jean Luc Beguin gebruikt over de staat van de Zuidelijke Ringweg in Groningen.
In een artikel in bouwvakblad Cobouw lijkt Beguin niet per definitie optimistisch over het project. Met name de aannemerscombinatie, bestaande uit Noordelijke en Duitse bedrijven, is onervaren in een zogenaamd ‘design-and-construct’-project, aldus Beguin: Zij kennen onze bouwcultuur minder goed en het kost tijd om elkaar te begrijpen.” Volgens Beguin hebben de partijen de situatie “in positieve zin geëscaleerd, al was het misschien aan de late kant.”
Rijkswaterstaat keurde eerder dit jaar het voorlopige ontwerp voor de ringweg af, wat minimaal twee jaar vertraging oplevert en miljoenen euro’s gaan voor de bouwers in rook op.
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…
Bij knooppunt Euvelgunne vinden dinsdag-, woensdag- en donderdagnacht afsluitingen plaats voor verkeer vanaf de zuidelijke…
De JOVD-afdelingen in Groningen, Friesland en Flevoland zijn teleurgesteld over het gebrek aan voortgang rondom…
Een verbod op trekkers bij boerenprotesten in de provincie Groningen. Het is vier jaar geleden…
Bekijk reacties
als de stekker eruit gaat, hoop ik dat aan de Maaslaan snel weer nieuwe bomen worden geplant
En nooit een tweede Maaslaan komt en de Hereweg zijn op en afritten behoud
Rijkswaterstaat heeft het zelf gegund aan deze combinatie. Dat moet dan maar wat leergeld voor beiden zijn.
Alleen jammer dat de burger dat leergeld weer mag aftikken.
De 3 die deze combinatie uitzochten 1. Prov 2 gemeente 3 RWS
Ach Marc, ze gooien de belastingen voor de burger wel weer omhoog. Zo doen ze dat overal, er is een hoop geld weggegooid zo als zo vaak. En de burgerij draait er wel weer voor op. dubbeltje hier en daar, je verneemt er niet veel van, maar zo gaat dat.
De huidige aannemerscombinatie gaat binnen afzienbare tijd failliet, de nieuw op te richten vennootschap zal bestaan uit diezelfde groep aannemers maar dan op basis van regie diezelfde ringweg alsnog gaan verbouwen. Waarom niet eerst een nieuwe weg vanaf Westpoort richting de Friesestraatweg, deze verdubbelen ook in de richting Zuidhorn en dan aan laten sluiten op de huidige westelijke ringweg, welke als continu doorgaande route kan fungeren zodat de huidige zuidelijke ring in alle rust op een betrouwbare en betaalbare manier (deels) kan worden omgebouwd, zonder veel te dure tunnelbak, ( de erfenis van mevrouw Dekker) maar simpel uitgevoerd als doorgaande weg.
Dit alles maakt gelijktijdig de ombouw van de busbaan aan de Oosterhamrikkade overbodig en laat de Th.Theussinklaan, Wielewaalplein en Vinkenstraat verder ook ongemoeid.
En dan? Blijven we met die wanhopige noodweg met 50 km/u zitten? Het enige, dat ze kunnen, is er een flitspaal plaatsen. Geweldig toch? Hoe krijg je de WEGGESMETEN miljoenen terug?
Geachte Middenweg, voor dit soort projecten word er meestal een aparte VoF (Vennootschap onder Firma) opgericht door de grote partijen. Dit om juist een failliet te voorkomen voor de bouwers. Mocht deze stoppen te bestaan, vernemen ze er niets van. In princiepe is de VoF geen rechtspersoon, maar een natuurlijke persoon opgericht door de verschillende aannemers. Er word bij nieuwe aanbesteding en eventuele gunning, word er weer een nieuwe VoF opgericht. En het leuke is dat dit eindeloos kan, en nog legaal is ook.
Een VOF kan ook gewoon failliet verklaard worden, echter de vennoten worden in tegenstelling tot een aantal jaren geleden niet langer meer automatisch en gelijktijdig failliet verklaard.
dit kun je alleen maar kwalificeren als PRUTSERS
Het is een onuitvoerbaar. Ontwerp van Herepoort dat niet voldoet aan de eisen. De stad gaat ermee op slot.Op de A7 tussen jullianapleingaan 73.000 autos en 5000 vrachtautos bij een algehele afsluiting moeten die allen extra via laan 40-45 en Oude Friesche Straatweg + 16.000 van Zuidhorn om via west en noord aan oostkant stad te komen. Dat gaat niet ! Daar is die ruime nieuwe Westring nodig A 7 via Westpoort via aansluiting N 355 via Zernicke aansluitend op noordring/ Eemshavenweg die 10.880 m1 kan in 2,5 j gereed zijn.mn plan ligt klaar en is over te nemen en is 271 mijoen goedkoper dan huidige zuidring + oude ring west( waar nu al geen geld voor is)
Wie profiteren van dit idiote plan? Degenen die deeluitmaken van doorgaand verkeer/baat hebben bij ongehinderde doorstroming.
Laat de Hollanders en Friezen hier maar voor betalen. Te absurd voor woorden dat de stad-Groninger een behoorlijke versletering in de automobilteit moet accepteren, en daar zelf voor zou moeten betalen. Je zult maar in de Oosterpoort wonen. Mag je straks via knooppunt Griffeweg richting A7/A28.
Wordt tijd dat er eens een goede lokale partij wordt opgericht.