In het weekend van 1 en 2 december rijden er bussen in plaats van treinen tussen Groningen en Hoogeveen. Dat komt omdat er in Haren en Assen aan het spoor gewerkt wordt.
ProRail gaat in dit weekend bij station Haren een spoordek plaatsen en het zijperron op juiste hoogte brengen. Daarnaast vinden er op station Assen werkzaamheden plaats en wordt de oude perronkap teruggebouwd ter hoogte van de voormalige voetgangersbrug. In Tynaarlo worden twee spoorwegovergangen vernieuwd.
Op zaterdag en zondag rijden er NS-bussen in plaats van treinen tussen Groningen en Hoogeveen. De treinvervangende bussen stoppen niet op station Groningen Europapark. De bussen rijden via het transferium in Haren aan de A28. Er rijdt een pendelbus tussen het transferium en station Haren. De extra reistijd is 15 tot 30 minuten, ook is het meenemen van fietsen in de bussen niet mogelijk.
In het programma NOS Gronings gas: toen, nu, straks duikt Winfried Baijens begin december in…
Terra MBO in Groningen heeft sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Nederlands Kampioen binnen de gelederen.…
Qbuzz introduceert volgende week maandag buslijn 110, een directe verbinding in de spits tussen Assen…
Een klein appartement of studio kopen in Groningen is relatief prijzig in vergelijking met andere…
Boa’s, burgemeester Koen Schuiling en de (toenmalige) minister waren er niet blij mee, maar een…
Het International Welcome Center North (IWCN) in Groningen viert deze maand zijn 10-jarig bestaan. Ale…
Bekijk reacties
Het zal ook eens een keer niet. Wat een bende die spoorwegen. De weekendreiziger is tegenwoordig bijna altijd de pineut. Als het niet overdag is dan wel de late treinen in de avond. Klauwen met geld betalen om niet te kunnen zitten, meerdere keren te moeten overstappen (op bussen) en uren langer onderweg te zijn dan met de auto. Ik weet niet wat goed is voor de spoorwegen (overname door Arriva, overname ProRail of NS weer onderdeel van de overheid maken) maar er moet wel iets veranderen om treinreizen aantrekkelijker te maken.
Hiervoor had in nou altijd een auto terwijl ik die nauwelijks gebruikte. Omdat ik altijd in het weekend weg moet en constant is er gezeur met de treinen. Niet eventjes, maar al jaren. Er moet gewoon een dubbel spoor bijkomen want ik zie het alleen maar verslechteren. Wat kost dit de ondernemers?