De nettowinst van Eurosonic Noorderslag (ESNS) is in de periode 2011 – 2018 gestegen van 1,7 miljoen euro naar jaarlijks 4,7 miljoen euro. Het is ook het enige Groningse evenement met een nationale uitstraling. Dat blijkt uit een onderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy, dat eerder onderzoek deed naar andere festivals.
Volgens het onderzoek is ook de binding van het evenement met de bezoekers sterker dan bij een gemiddeld festival: ruim 80 procent geeft aan volgend jaar terug te keren. Dat blijkt ook uit de waardering: ESNS krijgt ruim een acht van de festivalbezoekers. Ten opzichte van 2011 ligt het aantal bezoekers ook ruim 30% hoger.
Wethouder Joost van Keulen is blij met de resultaten. “Dit onderzoek geeft aan dat de investeringen in Eurosonic Noorderslag een prima rendement opleveren voor stad en regio en leidt tot forse extra omzet in bijvoorbeeld de horeca. Daarnaast is het pure winst dat Eurosonic Noorderslag een nationaal topmerk is geworden. Dat mensen in heel Nederland de naam van dit evenement kennen, is geweldig voor de landelijke profilering van Groningen.” Sinds 2012 heeft ESNS een nationale merkstatus.
FC Groningen-speler Thom van Bergen heeft zijn eerste doelpunt voor Jong Oranje gemaakt. In een…
Dinsdag zijn er eerst perioden met (lichte) regen en mogelijk ook wat smeltende sneeuw. De…
De opritten naar de westelijke of zuidelijke ringweg vanaf het Stadspark zullen donderdag 21 november…
De noordelijke ringweg is dinsdag en woensdag in de avond en nacht afgesloten tussen de…
Sinterklaas en zijn pieten zijn zaterdagmiddag aan wal gestapt in Groningen. (meer…)
Twee Groningse producties zijn afgelopen weekend in de prijzen gevallen tijdens het Noordelijk Film Festival…
Bekijk reacties
Natuurlijk is Joost tevreden 90 procent van dit geld belandt in handen van de horeca precies waar de stad de rode loper voor uitlegt voor dit hyper commerciële feestje van de muziek maffia.