Er komt een extra proef met een snelle intercity die wel in Drenthe gaat stoppen. Dat heeft gedeputeerde Henk Brink van de provincie Drenthe donderdagochtend te horen gekregen van topman Roger van Boxtel van de NS.
Onlangs werd bekend dat de NS een proef wil doen met een snelle trein tussen de Randstad en Noord-Nederland. Door op minder stations te stoppen zou volgens de Nederlandse Spoorwegen een tijdwinst van een kwartier behaald kunnen worden. In het plan zouden alle stations in Drenthe overgeslagen worden, waaronder dus ook Assen. Dit tot grote ergernis van de Drentse gedeputeerde die verhaal ging halen bij de NS.
De NS heeft nu gereageerd door te zeggen dat er twee proeven gedaan gaan worden. In het voorjaar vindt de eerste proef plaats waarbij Assen wordt overgeslagen. Daarna wordt dezelfde proef nog eens uitgevoerd waarbij wel in de Drentse hoofdstad wordt gestopt. Vervolgens gaat de NS beslissen welke variant ze kiezen.
De meeste wedstrijden in het amateurvoetbal die afgelopen weekeinde werden afgelast, worden in het weekend…
Na een succesvolle proef, waarbij overlastveroorzakers een boete van 313 euro direct een boet kregen…
De hockeyvrouwen van Groningen hebben zondag voor de tweede keer verloren in de promotieklasse. (meer…)
Na een weekend gesloten te zijn is het Feringa Building op de Zernike Campus maandagochtend…
Het markante gebouw DOT aan de Vrydemalaan in Groningen blijft voorlopig behouden. Na overleg met…
Reizigers op de treintrajecten tussen Groningen en Winschoten, Veendam en Assen moeten tot waarschijnlijk donderdagmiddag…
Bekijk reacties
Wakker geworden Henk Brink ?
Na onze vraag om samen met je om tafel te gaan zitten .
Je antwoord op de mail was duidelijk, versnellen reistijd langs het bestaande spoor met stoppen.
Maar een antwoord nieuwe spoorlijnen zijn te duur.
Dus daarom zien we ervan af.
Maar je begreep niet waarom ik zei het spoor moet 150 cm uit elkaar.
Dat heeft te maken met de snelheid. Bij hoger dan 160 km p/u moet je vanwege de drukgolf uit elkaar.
Maar ik roep de provincies op een principe uitspraak te doen.
Dat waren de spoorweg overgangen eruit te halen maar ook het spoor uit elkaar te halen
Pieter,
Waar komen die kromme zinnen vandaan. Uw betoog komt zo onleesbaar en onbegrijpbaar over.
Een beter alternatief is nog altijd de Zuiderzeelijn.
De Zuiderzeelijn zou 11-13 miljard gaan kosten en er was slechts 2,7 miljard beschikbaar en had een explotatie verlies van 300 miljoen per jaar !