Volgens de provincie moet er Groningen in 2019 gepromoot worden als dé bestemming voor de toekomst. Landelijk wordt een groei verwacht van 50 % in 2030 qua internationale toeristen die naar Nederland komen. Groningen wil mee profiteren van deze groei.
Groningen werd vorige week al door CNN genoemd als een van de zeventien beste plekken om te bezoeken in Europa. Elsevier schreef naar aanleiding van deze verkiezing juist een kritisch stuk over de gevolgen van massatoerisme in Nederlandse steden.
Bekijk reacties
En daar gaan we weer, bijna een half miljoen van onze belastingcenten rechtstreeks naar de Horeca, de Horeca moet zelf maar haar eigen marketing kosten betalen. En dan ook nog te bedenken dat de meeste hotels in Groningen in handen zijn van megaconcerns die vervolgens amper belasting betalen met al hun fiscale trucs.
Het word tijd voor stichting voor minder toerisme in Groningen, Groningen is geen pretpark!
Kunnen ze niet gewoon die letters IAMSTERDAM neerzetten, dat trekt toeristen. Voor Groningen heb je ook geen duur reclamebureau nodig. De Letter GRUNN op de Grote Markt of GRONINGEN. Ook leuk als we weer een beetje meedoen met oranje en er een finale wordt uitgezonden op de Grote markt. We lopen maar vast vooruit na een aantal magere jaren.
Dus niet teveel nadenken, doen en iedereen post zijn postcard met de letter wel op instagram of facebook. Het grootste risico is Groen Links. Die willen alleen maar dingen verzieken.
Maar dan is het eigenlijk wel een beetje compleet. Een Grote Markt met bomen, een fontein, gratis bankjes om te zitten, de letters GRONINGEN die alle toeristen naar de Oostwand trekken om een foto met Stadhuis en Martinitoren te maken met de letters in beeld., geen bussen meer over de grote markt. Nu de uitvoering nog. Gezien het succes van de trappen zijn Letters ook wel een goed idee.
Lekker smijten met die belastingcenten! Waarom niet? De belastingen kunnen altijd nog wel verder omhoog, toch? Wie stopt de politiek nog....?
Groningen is niet alleen een stad, Groningen is ook een prachtige provincie. Marketing Groningen zet zich in voor de hele provincie. Van Stad tot wad, Bourtange tot de Friesche grens. En de buitengebieden kunnen best wat promotie gebruiken. Of het nou gericht is op tourisme of het bedrijfsleven, alles staat met elkaar in verbinding. Als het toerisme aantrekt trekt de hele economie hier aan.