Diverse noordelijke ondernemers komen op voor Groningen Airport Eelde. Zij vinden de luchthaven van zeer groot belang voor de noordelijke economie.
De ondernemers zeggen dat Eelde in 2018 een record aantal passagiers heeft getrokken en zij vinden dat het vliegveld onterecht weer ter discussie gesteld wordt. Die discussie kwam op gang doordat Nordica stopt met de vluchten vanaf Eelde naar Kopenhagen en München.
De ondernemers zeggen dat het vliegveld recht heeft op investeringen net zoals de structurele investeringen in het openbaar vervoer.
Wanneer het vliegveld zou verdwijnen dan heeft dat grote gevolgen, aldus de ondernemers. Buitenlandse bedrijven zouden weg blijven en er zouden ook minder toeristen en internationale studenten naar Groningen komen.
“Onze bestuurders spreken zich uit voor internationalisering, voor meer bedrijven die zich hier vestigen, voor meer talent, voor meer economie en voor meer toerisme. Dit is onmogelijk zonder eigen luchthaven”, schrijven de ondernemers.
FC Groningen oefende donderdagmiddag in Keulen tegen FC Köln, dat uitkomt in de tweede Duitse…
"Verkeersongevallen en toegenomen stress hebben ervoor gezorgd dat Groningen is gezakt van de eerste naar…
De demonstratie op de Grote Markt tegen de bezuinigingen op het hoger onderwijs heeft donderdag…
Het Openbaar Ministerie eist een levenslange celstraf tegen de Britse drugscrimineel Robert D. Die zou…
Boekwinkels, sportverenigingen en de cultuursector kunnen voorlopig weer rustig ademhalen. Het kabinet zet de omstreden…
De politie heeft woensdagavond een 51-jarige Stadjer aangehouden voor een winkeldiefstal op het Akerkhof. Dat…
Bekijk reacties
De onbekende ondernemers moeten zich dan eens openbaar maken en bijdragen aan het vliegveld en ook investeren.
Maar dat is idem als bij wegen indien gemeenten gevraagd worden om bij te dragen aan Rijkswegen haakt ieder af na toe gezegd te hebben.
Wil je projecten beter -logischer-goedkoper aanleggen dan wijst die overheid het af want het moet extra duur kosten.
De dorpen/stedenprovincies meten tegenwoordig de Rijks eigendommen betalen.Het Rijk eigent zich 10 a 13 % van de aanneemsom toe en moet rechtstreeks naar het ministerie van Infra & Milieu in Den Haag afgedragen worden.
Dat Nordica is typisch zo'n vliegtuigmaatschappij die bij Air Crash Investigation altijd voorbij komt. Weinig geld, toestel leasen, met de kleinst mogelijke marges werken. Haal dan KLM of British Airways hierheen, praten we weer verder.
Put your money where your mouth is.