Lefier heeft een eerste impressie gedeeld van het appartementencomplex dat gebouwd gaat worden op de hoek van de Antillenstraat en de Korreweg. De bouw van de 124 ‘betaalbare’ huurappartementen gaat waarschijnlijk in 2020 van start.
Op de plek waar nu een leegstaande basisschool staat verrijst straks een appartementengebouw van vier lagen die aan de kant van het Van Starkenborghkanaal doorloopt in een woontoren van 13 lagen hoog. Volgens Lefier wordt het complex aardbevingsbestendig en gasloos gebouwd. Pieter Witzenburg, directeur vastgoed van Lefier: “Met de gemeente hebben we afspraken gemaakt om fors te blijven investeren in betaalbare huurwoningen. Met de bouw van deze 124 appartementen maken we weer een mooie stap.”
Het voorontwerp is kortgeleden goedgekeurd door de welstandscommissie. Lefier en architectenbureau KAW gaan het ontwerp nu verder uitwerken.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
Ze hebben weer een stukje groen gevonden om (duurzaam) vol tebouwen.
Er staat daar al een gebouw. Dit is slechts iets groter en voorziet in een behoefte. Door de hoogte in te gaan en compact te bouwen sneuvelen er slechts een paar bomen. Ik zou trouwens maar niet gaan roeien op dat drukke kanaal :p
Er staat al een gebouw..... inderdaad een voormalig schoolgebouw van 6.00mtr hoog, met een groot schoolpein wat nu volgebouwd gaat worden met opnieuw een in beton geggoten hoogbouw tumor v.v. kijkgaten. En bomen, ach dat kleine beetje groen, waar gaat dit over.
Op onderstaande link van Googel maps, kan men nog even genieten van hetgeen er nu aan "" hoge gebouwen"" achter de armieterige boompjes schuilgaat.
https://www.google.com/maps/@53.2362867,6.5784369,3a,75y,163.61h,96.78t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5Tua5ovxVOpF4GJntydtbA!2e0!7i13312!8i6656
Zou Roeland van der Schaaf het vrijgekomen hout van deze boompjes door de bouwers thuisbezorgd gaan krijgen, om daarmee de komende jaren zijn haardkachel te kunnen stoken?
Ps denk dat mattias Gijsbertsen zich beter hier mee bezig kan gaan houden als met zijn mislukt Warmte Stad Project. Had hij het Groen in de partijnaam ook hoog mee kunnen gaan houden
Sinds jij voorstelt vierbaans autowegen door groen weidegebied aan te leggen ben je niet echt geloofwaardig meer Middenweg.
Wat een vreselijk architectuur.
Mooie ontwikkeling. Een aantal woningzoekenden zal hier heel blij mee zijn.
Op dit moment is het dode hoek met een lelijk gebouw.
De nieuwbouw is opgetrokken in een mooie Groninger baksteen. Ik hou daar wel van.
Beter je best doen Marcus, begrijpend lezen gaat je kennelijk moeilijk af. Zoals je drommels goed beseft wil ik, net als veel meer weggebruikers op dit traject, een volledig nieuwe weg naast bestaand spoor gaan leggen, wat iets heel anders is, als vierbaans autowegen door groen weidegebied gaan leggen, waarbij ook nog eens een groter groen weide gebied terug gegeven gaat worden aan moeder cultivatuur Probleem met een persoon als jou is dat het je moeilijk valt om een inhoudelijke reactie te geven, iets wat jou waarschijnlijk wel vaker wordt gezegd.
Maar ben in ieder geval blij dat jij ook even op Google maps hebt gekeken en jij daarbij zelf hebt kunnen aanschouwen hoe opnieuw een, in dit geval aan het Van Starkenborghkanaal gelegen groene postzegel waar nu nog een relatief laag schoolgebouw op staat, wordt verkwanseld aan in beton gegoten studentenhokken.
Groen links zou zo langzamerhand beter haar naam kunnen gaan wijzigen in grijs links, grijs de kleur van beton
Oh Je wilt de Huidige N361 helemaal opdoeken? Leuk voor alle mensen die aan die weg wonen, dat ze opeens niet meer bij hun huis kunnen komen. Volgens mij ligt er naast het spoor groen weiland. :p Het wordt trouwens helemaal geen studentenflat. Lefier"De twee- en driekamerappartementen hebben een oppervlakte van ca. 50 tot ca. 80 m². Er zijn diverse mogelijkheden om te parkeren, onder andere op het binnenterrein aan de Antillenstraat. De appartementen krijgen een huurprijs van ca. € 593,-." Er komen betaalbare sociale huurwoningen in. Iets waar grote behoefte aan is in de stad. Ik heb overigens geen moeite met inhoudelijk reageren. Jij kennelijk wel met je eigen inhoud, want daar klopt over het algemeen geen sikkepit van.
Je kunt wel merken dat jij nooit in een auto zit. Als fietser heb jij waarschijnlijk nooit begrepen waar afslagen voor dienen, daarom geef jij net als het gros van fietsers nooit richting aan. Afslagen dienen om vanaf een nieuw aan te leggen weg naar de daar aanliggende dorpen af te kunnen slaan. Hoe moeilijk kan het zijn. Maar jij als fervent tegenstander van alles wat motorisch wordt voortbewogen ziet liever gebeuren dat men deze provincie tot èèn groot fietspad gaat ombouwen en dat de stad Groningen volledig volgebouwd gaat worden met in beton gegoten hoogbouw tumoren om zo te verworden tot een kopie van het Berlijnse Gropiusstadt maar dan in een 2.0 versie Je gebeden worden verhoord Marcus, men is in deze stad druk doende dit te verwezenlijken. Over een jaar of 10 ga je mij vertellen dat ik destijds toch wel gelijk had.
Trouwens volgens mij is het net andersom, ik poneer feiten, jij onderbuikgevoelens en wishful thinking
Ik had het dus niet over Sauwerd en Adorp maar over de boerderijen en Huizen die via de N361 ontsloten worden. Ga je daar ook allemaal afslagen naar toe leggen? Nee hoor als je een weg naast het spoor legt, blij je de N361 nodig houden alleen verliest zijn N-nummer dan.
“Woontoren” van der Schaaf zal hier wel weer een klein stijfje van krijgen
Ziet er goed uit. Hoogbouw hoort bij een stad.
Hoogbouw hoort bij dorpen waarvan lokale beleidsbepalers een provincialistisch minderwaardigheidscomplex hebben.
Als iets de Groninger identiteit bepaalt, zijn het Martini en de zichtlijnen daarop. Door zeer nauw met bouwlobby verbonden niet-Groningers in raad, college en ROEZ wordt dit laatste vernietigd.
Had Groningen maar een lokale partij gehad. Stad en Ommeland, 100% Groningen en de Trimbaanpartij bestaan grotendeels uit nitwits en opportunisten. Arm Groningen, zestig jaar terug nog een fenomenaal mooie Hanzestad, begint steeds meer op Almere te lijken. Maar dan zonder de geweldige centrale ligging van Almere.
Het schoolgebouw is al gesloopt.
Meer dan vijf lagen hoog in combinatie met sociale huur, is eigenlijk nooit een gelukkige combinatie gebleken. Helaas.
De gesloopte hoge flats in Lewenborg bestonden uit comfortabele wooneenheden, maar snel werden minder onleefbaar toen begin jaren tachtig junks en gebruikers er woningen kregen.
Nu de ordinaire bezuinigingsmaatregel van het afbouwen van aantallen in psychiatrische instellingen, ervoor zorgt dat meer patiënten in sociale huurwoningen terechtkomen, zie ik deze flat een toekomst met door urine niet betreedbare lifts hebben.
(Maar dit kun je als zeer goed betaalde woningbouwcorporatie met bouwvriendjes natuurlijk niet bedenken)
Wat een sneuneuzen zitten hier. Vastgeroest in hun eigen wereldje van denken en doen. Bang voor vooruitgang en lef tonen. Allemaal boeren, wat de boer niet kent vreet ie niet. Ga naar oost Groningen ofzo, genoeg leegstand daar om je denkwereld in te kunnen richten, genoeg weilanden en vlakte daar ook nog om een plaggenhut te bouwen.
Juist drang tot hoogbouw is provinciaals. Zie Leeuwarden. Misschien paradoxaal, maar is wel zo.
En wat is er mis met boeren? En als u zich begeeft op pad van beschuldigingen, bent u onderdeel van de weerzinwekkend platte en foute bouwlobby.
Boeren wordt als scheldwoord gebruikt niet omdat je iets tegen die mensen hebt. Net zoals het woord homo of het woord kut bijvoorbeeld. Beledigd zijn is ook een vak...
Zie Manhattan en Shanghai :p Zie Rotterdam, Zie de Zuidas. Allemaal provinciesteden, want ze liggen immers in een provincie :p Groningen heeft al sinds de jaren 50/60 hoogbouw. Niet om andere steden naar de kroon te steken, maar omdat het nodig was. Het enige wat veranderd is dat er niet alleen maar een soort planken verrijzen. Er is meer variatie gekomen. Leeuwarden heeft de fallus van Achmea, maar Groningen heeft veel meer hoogbouw. En dat wordt nog wel wat meer in ons minimetropooltje. (afhankelijk van hoe lang de economie blijft draaien).
Rotterdam blijft met zijn 600K inwoners een sneue provinciestad (Sneu door minderwaardigheidscomplex van het Tweedee Stadssyndroom). Gaat engnek Koolhaas in geen honderd jaar wat aan veranderen. Amsterdam is het enige in Nederland wat je een stad zou kunnen noemen. Rotterdam is een grote containerhaven met wat grote bruggen en wat grote flats.
In New York zijn ze zeker wat Manhattan betreft uiterst conservatief als het om stedenbouwkundige ingrepen gaat. Gaat daar niets platgeslagen worden om de plaats te maken voor iets hogers/groters.
In Manhattan is de kritieke massa qua intellect dan ook ruimsschoots overschreden. Daar is het besef dat geschiedenis in de vorm van bebouwing zeer kostbaar is, en dat vooruitgangsbabbels die sloop betekenen, babbels van holle projectontwikkelaars zijn.
K. Vaak
Boer is voor getogen Groningers, ook in de stad, een geuzennaam (geworden).
# proud to be a farmer.
Het zou juist getuigen van lef om in de komende jaren een kleine 20.000 studenten minder te laten studeren in Groningen, door te kiezen voor kwaliteitsstudie ipv het huidige rendementsleren in de leerfabrieken dan hoef je deze ook niet in trollenhokken te gaan herbergen, maar kun je deze stad het voorbeeld laten worden van hoe je als provinciehoofdstad, want meer was, is en wordt het niet, ook mee kunt tellen zonder hoogbouwtumoren.
In Eindhoven heeft men nu een numerus fixus voor technische opleidingen ingesteld om zo de kwaliteit van de studie richtingen te waarborgen, exact het omgekeerde van wat men hier in Groningen heeft gedaan.
Laat mij dan maar een boer mogen zijn, laat mij dan maar op de grens van de gemeente Groningen en de voormalige gemeente Haren mogen wonen, ik denk met mijn ouderwetse opvattingen, vastgeroeste ideeën en lef waar het om zaken doen gaat, meer bereikt te hebben dan jij in je leven voor elkaar zult gaan krijgen, enkel en alleen door mijn gezond verstand te gebruiken, iets wat bestuurders in deze gemeente ook eens zouden moeten doen
Het is nog steeds niet in je kop te krijgen dat dit geen studententoren is maar gewoon een flat waar je via woningnet een appartement in kunt huren als je voldoende punten hebt gespaard.
@ Marc
Helft van woningen op woningnet zijn jongerenwoning. Zonder al dat volk dat fopwetenschap bedrijft, is er meer woonruimte voor de Groninger. En hoeft er ook niet 13 hoog gebouwd te worden.
13 hoog en sociale woningbouw is geen combinatie. Spijtig maar waar. Wil zelf best graag hoog wonen, maar niet als er een risico is dat ik dan af en toe met een psychiatrisch en verslaafd geval (met vechthond) in een pislift sta.
Zicht op Olle Grieze (met gewoon harde g) vormt de identiteit van de jonge Groninger. Dit wordt met zielige hoogbouw kapot gemaakt door cultuurmarxistische Sorosbrigades. Doel van dat volk is mensen te reduceren tot losgezongen, geatomiseerde, zich vrij wanende, gecaliformiceerde, achter buik en geslachtsdelen aan levende, en uit angst voor denkbeeldige vijanden alle vrijheid opgevende wezens te maken. Hiervoor moeten tradities, oude bebouwing en zelfs identiteit vormende zichtlijnen op Martini gesloopt worden.
Schaam me er niet voor besmette term cultuurmarxisme te gebruiken; het logo van twitter van Groningen is (zelfcensuur) rood en zwart. Gore marxistische streken. De kleuren van Groningen zijn (wederom zelfcensuur) Groen en Wit
Dit moet komen bij de Gerrit Krol brug daar waar ze de vorige keren zo op tegen waren omdat de fietsers dan teveel wind zouden krijgen op de brug
Nee dat was er schuin tegenover voor het Gomarus
Dan heeft het toch hetzelfde effect maar nu van de andere kant.