De aandeelhouders van Groningen Airport Eelde beraden zich op mogelijke vervolgstappen na het vertrek van Karin Orsel en Frits Doddema uit de Raad van Commissarissen van het vliegveld.
De twee ondernemers zijn opgestapt vanwege een verschil van inzicht over de toekomst van de luchthaven. Niemand wilde dat maandag verder toelichten.
De aandeelhouders, de provincie en gemeente Groningen en de provincie Drenthe en gemeente Assen, betreuren het vertrek van Orsel en Doddema.
De FC Groningen-supporter die zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo door een plexiglas plaat…
De kerstmarkt aan de Papiermolenlaan van afgelopen vrijdagmiddag en -avond was een groot succes, aldus…
In een coffeeshop in de binnenstad van Groningen is in de nacht van zondag op…
Het aantal plekken waar vuurwerk afsteken verboden is blijft voor volgende week dinsdag steken op…
Het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum (NNTTM) in Zuidbroek krijgt een bijzonder object in de…
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Bekijk reacties
Wil je deze luchthaven redden dan moet je de landingsbaan verlengen van 2500 m1 naar 3850 m1
Bouw een vrachtloods, dan wordt je een uitwijk plaats voor vracht vliegtuigen.
Nu kunnen alleen kleine en midden grote toestellen opstijgen en landen.
Variabel zijn en op meerdere zaken richten.Voor vracht verkeer heb je een lange landings/start baan nodig.
Dat is nu precies wat de Groningers niet willen, nog meer lawaai en overlast. Vraag maar aan de Maastrichtenaren.
bron: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2262050-provincie-grijpt-in-op-maastricht-aachen-airport-na-klachten-omwonenden.html
Pieter, ik mag toch echt hopen dat jouw idee een grote grap is.
Vrachtverkeer door de lucht heeft hier niets te zoeken.
Om nog meer asfalt aan te leggen voor vliegtuigen lijkt op meer weggegooid geld.