‘Er gaat niets boven Groningen’. ‘Willen wij iedereen voorblijven dan moet er nu iets gebeuren’, vindt Commissaris van de Koning René Paas.
Dit jaar is het 30 jaar geleden dat de campagne om Groningen positief op de kaart te zetten is gestart. ‘Er schijnt een handboek voor citymarketing te bestaan onder de welluidende titel: ‘Er gaat niets boven city-marketing’. Groningen zette de standaard. En kreeg navolging door andere provincies en steden. De slogan is nog steeds wereldberoemd, maar sommige dingen pakken andere gemeenten en provincies inmiddels handiger aan. Remmende voorsprong, inderdaad’.
‘Willen wij iedereen voorblijven dan moet er nu iets gebeuren. En daarin heeft Marketing Groningen het voortouw genomen. Zij zijn bezig het merk opnieuw te laden en hebben daar uitgesproken ideeën over’, aldus Paas op LinkedIn.
Komende avond trekken naar het oosten winterse buien weg gevolgd door enkele opklaringen. Na middernacht…
Het KNMI heeft tot vrijdagochtend code oranje afgegeven voor de hele provincie vanwege gladheid en…
Door flinke vertragingen donderdagavond op de A28 en de A7 richting Hoogezand, leidt dit ook…
Het gedeelte van de Turfsingel tussen de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat is van maandag…
Een skateboard, Playmobil of een leuk kinderboek: bij de speciale Sinterklaasmarkt voor de members van…
Zo'n dertig studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool hebben donderdagmiddag urenlang geprotesteerd tegen bezuinigingen op…
Bekijk reacties
Tijd voor een stichting met als slogan 'kom niet naar Groningen', Groningen voor de bewoners en niet voor de Horeca.
Marketing Groningen doet niet alleen marketing voor stad maar ook voor ommeland. Van Bourtange tot Wad.
Natuurlijk moet het toerisme de spuigaten niet uit lopen, maar het duurt nog wel even voordat we Amsterdamse proporties toerisme kennen. Toerisme is op dit moment vooral goed voor de economie en leefbaarheid van de provincie.
Je moet nu ingrijpen en paal en perk stellen voordat het te laat is zoals in Amsterdam, ik heb ook niets tegen kleinschalige toerisme maar het bestuur in Groningen is vooral bezig om de Horeca te promoten.
Het bestuur is zelf al lang en breed vertrokken om elders als trekpop te fungeren als wij met de gebakken peren zitten.
Het toerisme stelt niet zoveel voor, het zou goed zijn wanneer er meer mensen verleid kunnen worden om Groningen te bezoeken. Er is veel moois te zien en te doen, in Stad en ook in Ommeland.
Dat is heel wat beter dan je in isolatie afkeren van de rest van de wereld.