De NS rijdt dinsdag met een aangepaste dienstregeling. Dit vanwege de verwachte sneeuwval. Tussen Groningen en Assen vervallen de sprinters in de ochtend en avond spits.
De rest van de treinen tussen Groningen en Zwolle rijdt vooralsnog wel. De NS raadt reizigers aan de reisplanner te raadplegen.
De spoorwegen zeggen dat er landelijk rekening gehouden moet worden met langere reistijden en of drukkere treinen. De NS rijdt minder om op diverse trajecten langere treinen in te kunnen zetten.
Arriva past de dienstregeling niet aan.
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
Aanvankelijk leek het erop dat niemand anders dan alleen de FC-supporter gewond is geraakt bij…
Kerstbomen, lampjes, slingers, kerstmannen en sneeuwpoppen: tijdens Kerst hoort het er allemaal bij. Sommige Stadjers…
Aan het Anker in Lewenborg was maandagmiddag een flinke politiemacht op de been tijdens een…
Rikus Jager, Mattias Gijsbertsen en Mirjam Pauwels leiden als (in)formateurs de onderhandelingen voor de vorming…
Op de Meerweg tussen Haren en Paterswolde heeft een automobiliste maandagmiddag een lantaarnpaal uit de…
Bekijk reacties
Volslagen belachelijk.
Mja door dit uit te laten vallen kunnen ze voldoen aan de op-tijd-percentage. Personen of vrachtwagens op het rails, geen enkel probleem, de treinen rijden wel. Maar 1 sneeuwvlokje of 1 blaadje, gelijk uitval. En dat we 1 van de grootste en ingewikkelde treinnetwerken hebben met veel wissels is maar een slap excuus.
"In het noorden en noordoosten wordt weinig sneeuw verwacht, op veel plekken zal één centimeter al veel zijn".
En gelijk een rampenplan in werking stellen, code geel, berichten op de site dat er sneeuw kan vallen. Wat een onzin.
Wat een onzin dit. In Finland, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk rijden de treinen gewoon. Wat een zielig landje is dit aan het worden. Helaas.
Het is inmiddels al kwart over twee en nog geen sneeuwvlok gezien. Iedereen al op de plaats van bestemming die met de NS moet reizen?
Ik denk dat ik maar een zoutstrooisysteem voor rails ga ontwikkelen. Daar moet goud in te verdienen zijn.
En dan over een jaar een anti-roest behandeling uitvinden natuurlijk.
Of houten / plastic rails, als dat bij brio werkt, moet dat bij de prorail/NS ook werken.