Voor de komende Provinciale Statenverkiezingen in maart moet er een besluit worden genomen dat de spoorlijn naar Stadskanaal wordt gereactiveerd. Dat heeft de Statenfractie van het CDA laten weten.
De fractie was op werkbezoek in de gemeente Stadskanaal en sprak met verschillende ondernemers. Eén van hen is Bert Timmermans die de afgelopen jaren druk bezig is geweest om het voormalige Philips-terrein in Stadskanaal om te vormen tot een broeiplaats voor verschillende ondernemingen. Timmermans liet aan de politici weten dat een spoorlijn ontzettend nodig is. Statenlid Robert de Wit herkent die noodzaak. “Naast inwoners hebben ook bedrijven die in deze regio gevestigd zijn veel baat bij een goede spoorverbinding om personeel en studenten aan zich te binden. Een goede toegankelijkheid vanuit de stad is daarom een must.”
Timmermans presenteerde aan de CDA-fractie een compleet plan. Zo wil hij dat een deel van het oude Philips-terrein omgetoverd wordt in een OV-transferium. “Iedereen wil het en we hebben de ruimte”.
De RUG staat in de Keuzegids Universiteiten 2025 op de derde plek van beste brede…
Het aantal WW-uitkeringen in Groningen is in november gedaald, na een aantal maanden met een…
Groningen krijgt er deze vrijdag een nieuwe weg bij: de Máximaweg. Die ligt parallel aan…
Een groep medewerkers van het Beatrix Kinderziekenhuis in de stad heeft woensdag al fietsend een…
Na de Fietsersbond uit ook het Platform Gerrit Krolbrug, samen met een aantal bewonersorganisaties, grote…
De Doperse Dis is door de ChristenUnie Groningen uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan van het jaar.…
Bekijk reacties
Z.sp.m. doortrekken naar Emmen i.p.v. de huidige busverbinding met allerlei beperkingen.
Ook zijn wij in het noorden veel te kwetsbaar met een enkel lijntje Zwolle-Meppel.
Eens!
Die busverbinding bedient alle hoofddorpen op de Hondsrug, die allemaal weinig aan dat spoor hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat een treinreis via Veendam en Stadskanaal naar Emmen met bijbehorende tussenstops sneller is dan de huidige bus over de N34.