De N361 tussen Groningen en Winsum gaat op de schop en er wordt een nieuwe fietsroute in dit gebied aangelegd. Om dit mogelijk te maken moeten er eerst bomen gekapt worden.
Ook wordt een aantal bomen geplant om de vleermuizenroute in dit gebied niet te verstoren. Deze werkzaamheden worden vanaf 21 januari uitgevoerd. Tijdens het kappen van de bomen is de N361 in principe begaanbaar. Wel is er een rijdende afzetting op de weg en zijn er verkeersregelaars om het verkeer in goede banen te leiden tijdens kortdurende stremmingen bij het vallen van een boom. Om eventuele hinder voor weggebruikers zoveel mogelijk te beperken, wordt buiten de spitstijden gewerkt.
Langs de N361 komen uiteindelijk meer bomen dan nu het geval is. Zo blijft de groene karakteristiek van de weg behouden, schrijft de provincie.
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Donar heeft zondagmiddag in Charleroi verloren van Spirou Basket. Ondanks de steun van tientallen meegereisde…
Bij de Euroborg is het door brand getroffen koffiehokje bij het uitvak vervangen door een…
Pop-up restaurant Happietaria heeft sinds deze week haar deuren geopend aan de Henri Dunantlaan. Het…
Op de ijsbaan van Kardinge vond zaterdagavond het natuurijsuur plaats. Volgens Hein Schepers van de…
De ijshockeyers van GIJS hebben zaterdagavond na shoot-outs gewonnen van Sweetlake Panters. In de uitwedstrijd…
Bekijk reacties
Zonde van de te investeren gelden en opnieuw verkeersremmende maatregelen in de vorm van rotondes waardoor je zeker een minuut of 4 langer onderweg bent om van Winsum naar Groningen te rijden en andersom. Investeren in een volledig nieuw aan te leggen twee x tweebaans 100km autoweg, welke zoveel als mogelijk naast het spoor moet komen te liggen zou hier veel beter op haar plaats zijn. Temeer daar je enkel dan het echte probleem met deze weg op gaat lossen, nu gaat het met dit knip en plakwerk en 3 extra rotondes een racebaan worden, doordat velen straks de verloren tijd tussen de rotondes denken in te kunnen gaan halen.
Dat men een nieuw fietspad aan wil leggen, is begrijpelijk, daar het huidge fietspad net als de provinciale weg niet meer van deze tijd is.
Heel hard lopen miepen als er stukje groen in de stad verdwijnt maar wel een vierbaans autoweg door de weilanden leggen..... Dat fietspad komt trouwens al langs het spoor. De paden langs de n361 blijven wel, maar met nieuw asfalt.
Je lult weer eens tegen beter weten in Marcus, mensen als jij willen toch zoveel als mogelijk inwoners in dit land, dan moet je ook niet lopen zeiken over een fatsoenlijk wegennet. Een leefbare stad is iets anders als mobiliteit welke juist door de huidige volgebouwde onzalige compacte stad teniet wordt gedaan. De huidige N361 is een weg uit de vorige eeuw waar 80km/uur in de jaren `60 een hoge snelheid was, wat geen problemen gaf omdat er lang niet zoveel autoverkeer was als tegenwoordig. zou elk en iedereen zich aan deze snelheid houden, dan had je al veel minder ongevallen. Maar zij welke menen alleen op de wereld te zijn en 65km/uur op deze wegen rijden vinden het gek dat zij dan ingehaald gaan worden, waardoor er onnodige ongevallen plaatsvinden. Overal in het land is men wegen aan gaan passen om de verkeersintensiteit vlot door te laten stromen,enkel in Groningen blijft men vasthouden aan deze N361 en de N360 Groningen Delfzijl. Ook daar was er het plan om een volledig nieuw weg aan te gaan leggen langs het Eemskanaal, men is toen echter de huidige weg verkeersveiliger, lees verkeersremmend gaan maken.
Een volledig nieuwe dubbelbaansweg langs het spoor vanaf de Walfridusbrug tot aan de rotonde bij Ranum/Baflo, gelijk aan de dubbelbaans weg tussen bijvoorbeeld Dokkum en Drachten, pas dan los je het mobilteitsprobleem tot ver in deze eeuw op, de rest is en blijft knip en plakwerk. Hierna van de huidige provinciale weg een B weg gaan maken vooral bestemd voor landbouw- en bestemmingsverkeer.