Volgens Jos Veneberg van Combinatie Herepoort is het onvermijdelijk dat het verkeer last gaat krijgen van de afsluiting van de oprit Hereweg/Kempkensberg van de Zuidelijke Ringweg. Vrijdagavond gaat de oprit definitief dicht.
“Automobilisten moeten rekening houden met een toename van het verkeer op de Meeuwerderweg, de Boumaboulevard en vooral de Verlengde Lodewijkstraat. In mindere mate verwachten we ook meer verkeer bij de Van Ketwich Verschuurlaan en de Griffeweg”, aldus Veneberg. “Vooral de eerste dagen zal het voor veel automobilisten wennen zijn. Daarom zullen we de eerste week bij de verwachte knelpunten gaan kijken hoe het gaat. Als het nodig is, kunnen we oplossingen bedenken en die aan de wegbeheerder, de gemeente Groningen, voorleggen.”
De oprit Kempkensberg wordt afgesloten om de bouw van de verdiepte ligging van de Zuidelijk Ringweg mogelijk te maken. Daarvoor moet een deel van de zuidbaan van de zuidelijke ringweg worden gesloopt. Het verkeer dat nu nog op de zuidbaan rijdt, vanaf het Julianaplein tot het Europaplein, schuift in de nacht van vrijdag 1 op zaterdag 2 februari 2019 op naar de voormalige noordbaan. Daarmee vervalt de oprit Kempkensberg.
Hieronder een overzicht van de nieuwe verkeerssituatie:
De komende dagen gaan niet droog verlopen. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis wordt het vanaf woensdag…
De vliegbewegingen op Groningen Airport Eelde veroorzaken zestig procent meer geluid dan is beloofd. Dat…
Sinterklaas heeft in Haren zijn eigen slaapkamer. Overdag kan deze slaapkamer door kinderen bekeken worden.…
In een bedrijfspand aan de Nieuwe Ebbingestraat heeft in de nacht van zaterdag op zondag…
Be Quick 1887 verloor zondagmiddag voor het eerst dit seizoen in de eerste klasse H.…
De fractie van D66 in de gemeenteraad noemt het erg goed nieuws dat er een…
Bekijk reacties
Deze sluiting hoeft op dit moment nog niet plaats te vinden.
Waar een wil is is een weg.
Ook deze oprit kan mee verhuizen en kan gewoon aangesloten worden op de verhuisde zuidbaan.
Deze oprit ligt ver van de af te breken viaduct over het spoor.
Deze afstand is 200 meter en je moet de oprit aanpassen.Dit scheelt 3,5 j minder hinder.
De bevolking gaat voor het belang van de Herepoort.
PCJM,
Niet voor niets hebben we het over HET FIASCOHE.
De zijlijn heeft het er maar weer druk mee.
Had dit op Schiphol plaats gevonden dan was de Herepoort naar huis gestuurd.
Op Schiphol gaan passagiers en vervoer voor belang aannemer.
Dat zou hier ook moeten maar hier is een slappe hap die dirigeert.
Zeg maar helemaal niet dirigeert
Ja daar bereik je wat mee. En dan op nieuw aanbesteden zeker wat sowieso veel duurder wordt vanwege het te kort aan personeel. Goed plan!
Net als Paul de Rook een roze bril op?
Ongeacht mogelijke Brexit, en handelsoorlog tussen VS en China gaat de economie binnenkort keihard naar beneden. Dat ze dit op Stadhuis niet zien is even triest als voor de hand liggend, maar iedereen met meer dan twee hersencellen voelt dit op de klompen aan.
https://www.bnr.nl/player/audio/10107344/10368123