Een Boeing 747 is vanmorgen op Eelde geland en enkele uren later volgens plan weer opgestegen.
Peter van der Molen, commercieel manager bij Donar, was toevallig in de buurt en plaatste dit filmpje op Twitter. ‘Mooi om te zien!’, schrijft hij.
Het toestel was er in verband met de grote internationale oefening militaire oefening Frisian Flag, die vanaf volgende week maandag vanuit vliegbasis Leeuwarden zal beginnen. Aan boord waren Amerikaanse militairen.
Hoog in de Martinitoren werd maandagochtend een bijzonder jubileum gevierd waar nog niet eerder aandacht…
De NOM heeft vorig jaar 31,7 miljoen euro geïnvesteerd in bedrijven in Noord-Nederland. Dat is…
Drs. Vijfje neemt het in de eerste ronde van de play-offs voor het kampioenschap zaalvoetbal…
Maar 80 km/u op de zuidelijke ringweg? Het is toch een Rijksweg, waar je normaal…
Een uitkijkpunt met horecazaak, ruimte voor woningen, kantoren of een hotel en een groot poppodium…
De hockeyvrouwen van Groningen hebben zondag met 2-0 gewonnen van Ring Pass uit Delft. (meer…)
Bekijk reacties
En nu de landings/startbaan nog 1300 m langer en je hebt een volwaardige luchthaven voor vracht vervoer.
Kosten 23 miljoen !
+ vracht loods bouwen.
Dan ben je een uitwijkplaats voor Schiphol
Pieter heeft aandelen in de asfaltindustrie en ziet dus overal mogelijkheden voor meer asfalt.
weer zo'n verticaalfilmer
voor mij is de werk gelegenheid nr 1 want daar hebben we een groot tekort aan in Noord Nederland.
Op Schiphol werken 130.000 mensen dag en nacht dagen per week en ook nog eens 130.000 mensen buiten de luchthaven en is daarmede na de Rotterdams e haven werkgelegenheid nr 2 in Nederland.
Heeft niets met asfalt te maken .Je kunt deze vliegtuigen moeilijk op gras laten landen en stijgen
Mr. Muijzert heeft gelijk, vrachtvliegtuigen is de redding voor het vliegveld. Die paar chartervluchten red je het niet mee. Iedereen weet dat, maar niemand wil het toe geven, helaas. Daarom hoop ik ook dat Tesla als nog voor de Eemshaven kiest. Levert vracht en werkgelegenheid op, en dat is wat het Noorden nodig heeft.
Helemaal mee eens, Zandvoort steekt vier miljoen in een circuit, waarom Groningen en Drenthe niet het geld voor een langere start en landingsbaan dat verdient zich op den duur makkelijk terug.