Het college van B&W heeft aangegeven de laad- en losplekken aan de Noorderhaven te onderzoeken. D66 en SP stelden vragen over deze parkeervakken.
De vakken op de Noorderhaven zijn er voor het laden en lossen. ’s Avonds zijn er een paar vakken beschikbaar voor avondparkeren. Daardoor denken mensen dat het overdag ook wel kan. Daarom hopen de twee partijen dat het college een hoop vakken weghaalt en coulant is naar de bedrijven die daar laden en lossen.
D66 en SP stelden de vragen aan het College nadat de partijen praatten met mensen die aan de Noorderhaven wonen. De bewoners balen ontzettend van alle geparkeerde auto’s. Zo kunnen zij amper langs de auto’s lopen en moeten de bewoners over straat wandelen om naar hun huis te gaan. Daarnaast nemen de geparkeerde auto’s licht weg uit de huizen.
De fracties van D66, Student & Stad en Partij voor het Noorden roepen het college…
Dat een meerderheid van de Tweede Kamer dinsdag ingestemd heeft om geen kernafval op te…
Dankzij oplettende beveiligers kon dinsdag aan het einde van de middag een winkeldief in de…
Het Groninger Museum heeft deze dinsdag de 50.000ste bezoeker van de tentoonstelling Hoe Van Gogh…
Racende scooters, donkere ruiten en weinig aantrekkelijke winkels. Dat is het beeld dat je ziet…
De Stadspartij 100% voor Groningen heeft vanaf komende woensdag geen vier, maar drie zetels in…
Bekijk reacties
Gevalletje vinger/hand
kennelijk hangt het fruit hier voor de handhavers nog niet laag genoeg..
Vooral de mensen met een rollator, kinderwagen en in een rolstoel 'balen' ervan. Blinde mensen raken bijster tussen de auto's. Het is niet alleen 'balen' maar domweg levensgevaarlijk!
Indien herziening P Noorderhaven: graag ook zichtlijn van brouw/bistro/terras Dokjard op Noorderhaven/Hoek van Ameland, nu zicht op auto's.... zonde van zo'n plek ! Iets dergelijks speelt bij Kleiner der Aa, auto's blokkeren zicht op water en hinderen gebruik waterkant.
Simpele oplossing: verbied alle gemotoriseerde verkeer binnen de diepenring en geef detaillisten de mogelijkheid om op bedrijventerreinen hun nering te vestigen.
Iedereen blij, de aanhangers van de Groene Khmer krijgen een groot fietspad en zij welke normaliter met een auto binnen de diepenring hun aankopen doen, kunnen dan op een bedrijventerrein terecht.