Groningen Airport Eelde heeft de bouw van een nieuwe brandweerkazerne uitgesteld omdat die duurder uitvalt dan begroot was. Volgens RTV Drenthe kan luchthaven geen aannemer kan vinden die het nieuwe pand voor 3,4 miljoen euro wil voltooien.
RTV Drenthe meldt dat slechts één aannemer bereid was om de nieuwe kazerne te bouwen: voor 1,25 miljoen euro meer dan het begrote bedrag.
De aandeelhouders moeten nu gaan besluiten of er extra geld beschikbaar komt voor de bouw van de nieuwe kazerne. Dit besluit gaat pas vallen als de gemeente Tynaarlo haar rapport over de bouwkundige staat van de huidige kazerne klaar heeft.
Komende avond trekken naar het oosten winterse buien weg gevolgd door enkele opklaringen. Na middernacht…
Het KNMI heeft tot vrijdagochtend code oranje afgegeven voor de hele provincie vanwege gladheid en…
Door flinke vertragingen donderdagavond op de A28 en de A7 richting Hoogezand, leidt dit ook…
Het gedeelte van de Turfsingel tussen de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat is van maandag…
Een skateboard, Playmobil of een leuk kinderboek: bij de speciale Sinterklaasmarkt voor de members van…
Zo'n dertig studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool hebben donderdagmiddag urenlang geprotesteerd tegen bezuinigingen op…
Bekijk reacties
Zelfs geen Poolse of Duitse aannemer? Die zijn toch veel goedkoper
ja, het schiet lekker op met al die politici en ambtenaren. dat werkt toch allemaal voor geen meter? en dan hebben we het nog niet eens over 'het klimaat': https://www.rtvnoord.nl/nieuws/194355/Haast-is-geboden-voor-onveilige-brandweerkazerne-op-vliegveld-Eelde
Commerciele passagiersvluchten stoppen en je kunt met een veel kleinere brandweerkazerne af?
Hier had men ook al veel eerder in moeten investeren, er was in 2015/2016 al sprake van, enkel een deel van de achterban van de aandeelhouders viel over elkaar heen toen het om besluitvorming aan kwam, waardoor ook dit enkele jaren op zich heeft laten wachten.
Zie het als structureel investeren in verliesgevende cultuur, waar het in Groningen de gewoonste zaak van de wereld is om verliesgevende projecten te blijven financieren/te gaan financieren, waarom dan niet ook Eelde laten delen in deze klaarblijkelijk bodemloze subsidiepot?
Omdat het gesubsidieerd aanbieden van chartervluchtjes naar de Zon nogal een CO2 uitstoot bevorderende bezigheid is. Nog meer kosten zonder de prijzen van de tickets te kunnen verhogen is dus minder erg bij over het algemeen minder CO2 intensieve cultuur projecten. Teminste voor de mensen die dat belangrijk vinden... het verminderen van de CO2 uitstoot. Wat dat betreft was de uitslag van deze gemeenteraadsverkiezing duidelijk.
Maar ook mensen die in het nationaal belang zouden meer gecharmeerd moeten zijn in een vrijetijdsverdrijf als cultuur die zorg dat er in Groningen meer geld uit gegeven wordt dan bij een vakantiereisje naar de zon. Als die vliegtuigen nou vol zitten met buitenlandse toeristen... maar die vinden het blijkbaar niet zo bezwaarlijk om 2.5 uur in de trein te zitten?
Ik weet niet of jij het nieuws volgt, maar op Schiphol gaan er straks tot 40.000 vluchten per jaar bijkomen. Nog afgezien van een geschat aantal van 45.000 chartevluchten per jaar welke vanaf Lelystad voor een nog groter aantal vluchten gaan zorgen. Wat maken dan die paar honderd chartervluchten vanaf Eelde dan nog uit?
Zou mij waar het om verminderingen van CO2 uitstoot maar drukker gaan maken waar het om de ongebreidelde bevolkingsgroei op deze wereld gaat. Dat was en is feitelijk de oorzaak van een/voor een straks onbeheersbare CO2 uitstoot. Wat te denken van de hoeveelheden aan extra CO2 uitstoot welke wereldwijde ontbossing met zich meebrengt en zal gaan brengen om landbouwgronden te realiseren, noodzakelijk om de (over)bevolking te gaan voeden?
Of de alsmaar groeiende winning van steenkool in bvb Rusland en China, noodzakelijk om energie op te wekken en welke door Rusland ook nog eens met deels wordt geexporteerd, noodzakelijk om de economie draaiende te houden.
In Afrika zal de bevolking over een jaar of 30 met meer dan 800 miljoen inwoners zij toegenomen en jij maakt je druk om een paar honderd chartervluchten vanaf Eelde?
Ik maak me druk om de staatsubsidie die daar aangegeven wordt. Juist die chartervakanties naar de zon is onnodige luxe waar dus geen subsidie meer naar toe moet gaan. Als dat zo'n gemis zou zijn betalen mensen maar wat meer of reizen ze maar via Lelystad of Schiphol. (of Duitsland) Ik heb geen invloed op Rusland , China of Afrika. We mogen heel blij zijn als we niet naast zo'n vliegveld liggen als Schiphol al is of Lelystad uiteindelijk dreigt te worden.
En ja zelfs een paar honderd van die vluchten per jaar schrappen maakt uit. Hoeveel windmolens moet je daar wel niet extra voor neerzetten omdat te compenseren ?