De Wijkraad van de Grunobuurt heeft haar visie op het Stadspark uitgebracht. Ze wil meer kleine horeca aan de randen van het park en er moet wat gebeuren aan de kille ‘landingsbaan’ die de hoofdroute in het park is.
‘De geasfalteerde hoofdroute in het park, door omwonenden ook wel de ‘landingsbaan’ genoemd, is kil en nodigt uit tot hard rijden door auto’s en fietsers. Om in het park te komen moet men gebruik maken van deze laan die tevens een doorgaande route is voor andere weggebruikers. Dit zorgt voor conflicten en een onveilig gevoel. De Concourslaan moet worden ingericht als gebied waar auto’s alleen stapvoets mogen rijden, bijvoorbeeld door de rijbaan te versmallen ten gunste van wandelgelegenheid aan zijkanten. Gescheiden wandelpaden langs de Concourslaan worden erg gemist’.
‘De in het park aanwezige horeca wordt gewaardeerd maar tevens ervaren als summier en eenzijdig. Gezellige zit-, eet- en drinkgelegenheid wordt gemist! Graag zouden wij zien dat de gemeente ruimere mogelijkheden biedt aan (kleine) horecaondernemers aan de randen van het park’.
‘Bij grote evenementen moet er een duidelijk plan liggen om overlast voor de omgeving te minimaliseren. Zo heeft de buurt bij Bevrijdingsfestival 2018 veel hinder ervaren. Op deze wijze wordt helaas draagvlak verspeeld’.
‘Het viaduct en de ringweg worden als uitermate storend ervaren door gebruikers van het park. Wij zien veel in het gebruik van dichte hagen en schermen tegen geluid, zicht, fijnstof en als kans voor fauna’.
‘Aan de westzijde van het park en het bedrijventerrein aan de Peizerweg ontstaat er bij mogelijke herinrichting een uitstekende kans voor een ruime corridor naar het Suikerunieterrein en de voormalige vloeivelden. Op deze locatie liggen daarnaast mogelijkheden voor een betere en bredere, doorstromende waterverbinding met het Hoendiep. Dit lijkt ons goed voor de waterhuishouding en kan mogelijkheden bieden voor kano- en bootverhuur en recreatie. Voor ontsluiting van het Suikerunieterrein vinden wij het noodzakelijk dat er ter hoogte van de Peizerweg voor voetgangers en fietsers een doorgang bij het spoor wordt gerealiseerd’.
De volledige Stadsparkvisie van de wijkraad staat hier.
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
Aanvankelijk leek het erop dat niemand anders dan alleen de FC-supporter gewond is geraakt bij…
Kerstbomen, lampjes, slingers, kerstmannen en sneeuwpoppen: tijdens Kerst hoort het er allemaal bij. Sommige Stadjers…
Aan het Anker in Lewenborg was maandagmiddag een flinke politiemacht op de been tijdens een…
Rikus Jager, Mattias Gijsbertsen en Mirjam Pauwels leiden als (in)formateurs de onderhandelingen voor de vorming…
Op de Meerweg tussen Haren en Paterswolde heeft een automobiliste maandagmiddag een lantaarnpaal uit de…
Bekijk reacties
Dit is duidelijk een visie van een clubje mensen, dat niets met het stadspark heeft, niet erin zijn opgegroeid, maar in principe het woord voeren namens het college. Zodat de politiek buiten schot blijft.
Je snap er niks van.
De wijkraad heeft niets met het college te maken en voert al helemaal niet het woord namens het college. Dat de politiek op deze manier buiten schot wil blijven is een hele rare redenatie.
De wijkraad is een verzameling wijkbewoners zonder politieke binding. Of ze namens de buurt spreken is zeer de vraag. Als vrijwilliger steken ze hun vrije tijd in het behartigen van wijkbelangen. Dat verdient waardering.
In diverse gemeenteraden is zelfs gepleit voor een salariëring voor de leden van een wijkraad. Dit in plaats van een vergoeding. Over een onafhankelijkheid gesproken.
alle asfalt verwijderen uit het park, leg er klinkers in.
De kasseien afkomstig van het Hoge- en Lage der A zouden hier mooi hergebruikt kunnen gaan worden, al zal dit niet genoeg zijn voor de hele landingsbaan zodat er dus wel een partij bijgekocht moeten gaan worden. Het huidige asfalt zou je in het midden weg kunnen gaan frezen en vervangen door kasseien, aan weerszijden van deze kasseien. Het asfalt aan weerszijden van de kasseien zou dan door fietsers en voetgangers gebruikt kunnen gaan worden.