GroenLinks wil van het gemeentebestuur weten waarom het zo lang duurt voordat de tunnel onder het station in Haren klaar is.
In september vorig jaar mislukte de plaatsing grotendeels. Er werd slechts één tunneldeel onder het spoor geschoven. Volgens het voormalige gemeentebestuur van Haren zou in maart dit jaar de rest geplaatst worden. Dit is niet gebeurd.
GroenLinks denkt dat de onervarenheid van de aannemer en de overschrijding van de grondexploitatie van 1,7 miljoen euro hier wat mee te maken heeft.
“Ik vraag me af wat de oorzaak is van de vertraging”, aldus GroenLinks raadslid en Hans Sietsma: Ook willen wij weten waarom de vertraging niet is gecommuniceerd met de omwonenden en de raad. De omgeving van het station is nu al bijna een jaar een grote bouwput. Het zou fijn zijn als iedereen weet dat het eind in zicht is.“
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/ W.A Scholtenstraat…
De stichting Hulpacties van het Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en het Friesch…
Het jaar 2024 was een bijzonder jaar voor Groningen, met zowel hoogtepunten als uitdagingen. FC…
De stichting Dierenopvangcentrum Groningen is één van de deelnemende goede doelen bij het Serieus Request…
Met het einde van het jaar in zicht is het ook tijd om naar je…
Bekijk reacties
Dit zal ook bij de hernieuwde poging Helperzoom tunnel gebeuren maar ook met de tunnel in de zuidring onder het spoor door.
Het voorstel tot poging ziet er niet goed uit.
De puinhopen van het voormalige Harener college.
De onderdoorgang gaat niet zoals gepland
Voor het zelfde geld had het nu ook een onderdoorgang voor motorvoertuigen kunnen worden.
De vertraging wordt veroorzaakt door de aannemer van ProRail
Het was een positieve bijdrage van eerdere colleges maar werd ook eerder uitgesteld door ProRail straks is De Vork. Parkeerplek voor treinen eerder klaar .
Raar bericht, volgens de website van ProRail op 12 februari:
Op vrijdagochtend rond 01:00 is aannemer Reimert Bouw begonnen met de werkzaamheden. Deze bestonden uit het plaatsen van het derde en laatste spoordek en het plaatsen van liftschachten. Aannemer van Oijen werkte ondertussen aan het perron en meubilair. Vanochtend vroeg is al het gereedschap weer neergelegd zodat de treinen richting Groningen en Assen weer volgens de dienstregeling konden rijden.
Vanaf nu zal de onderdoorgang echt vorm gaan krijgen omdat de vloer en wanden kunnen worden gestort en de betonnen delen geplaatst gaan worden. Vervolgens kunnen de trappen en liften in gebruik genomen worden. Naar verwachting is de tunnel in het najaar van 2019 klaar voor gebruik.
https://www.prorail.nl/tunnel-station-haren/nieuws/update-werkzaamheden-liftschachten-en-derde-spoordek-geplaatst