De noordelijke afdelingen van de JOVD zijn teleurgesteld dat de Lelylijn er niet komt. Het gaat om de jongeren van de VVD in Groningen, Friesland en Flevoland.
Staatssecretaris Van Veldhoven zegt niets te zien in de aanleg van deze spoorlijn van Lelystad via Heerenveen en Drachten naar Groningen. Volgens de noordelijke JOVD steekt het kabinet liever haar geld in de Randstad, zoals de Noord/Zuidlijn in Amsterdam, die 3 miljard euro kostte en maar 10 kilometer lang is.
Zonder de Lelylijn zijn gemeenten als Drachten en de Noordoostpolder nu enkel snel met de auto bereikbaar en dat is slecht voor de leefbaarheid in de toekomst, aldus de JOVD. Dat zorgt nu al voor een leegloop van jongeren, die na hun studie niet terugkeren. Bovendien zorgt de Lelylijn voor een uur tijdwinst voor het traject Groningen – Amsterdam en dus voor een beter vestigingsklimaat.
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
De FC Groningen-supporter die zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo door een plexiglas plaat…
De kerstmarkt aan de Papiermolenlaan van afgelopen vrijdagmiddag en -avond was een groot succes, aldus…
In een coffeeshop in de binnenstad van Groningen is in de nacht van zondag op…
Het aantal plekken waar vuurwerk afsteken verboden is blijft voor volgende week dinsdag steken op…
Het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum (NNTTM) in Zuidbroek krijgt een bijzonder object in de…
Bekijk reacties
Deze JOVD jeugd begrijpt niet dat deze Leleylijn niet financieel haalbaar is.
De 200 km Zuiderzeelijn daar was slechts 2,7 miljard voorhanden Zalm legde 300 miljoen erbij = 3 miljard
Almere kreeg 1 miljard/ Friesland 750 miljoen / Drenthe 175 miljoen / Groningen 1,075 miljard./Goningen 1,075 miljard.
Maar Zalm zei s''avonds het gaat 9 miljard kosten en mijn raming zat 11-13 miljard vanuit mn praktijk ervaring van HSL zuid.
Friesland en Drenthe hebben het geld verbruikt.Groningen legt de Zuidelijke ringweg aan raming 750 miljoen dat uitloopt naar 1 miljard + het spoorstation Groningen 450 miljoen.
Het huidige spoor daar ligt al 17 jaar een voorstel om de binnendoor Kampen Hoogeveen met aftakking Leeuwarden waarbij je Zwolle en Herften ontloopt waar de 4 noordelijke provincies samen 400 miljoen voor moeten betalen. Deze binnendoor spoorlijn bespaart 34 tot 38 minuten reistijd en is NS spoor en niet alleen HSL spoor.
De Zuiderzeelijn had een exploitatie tekort van 300 miljoen per jaar. Jillie moeten Rutte maar eens onder druk zetten niet miljarden aan het bedrijfsleven te geven.