De bewoners van het van het A-Kwartier zijn blij met de opknapbeurt van het Hoge Der A. De hobbelige granietkeien worden vervangen door afgevlakte exemplaren.
Het eerste gedeelte tussen de A-brug en Turftorenstraat is bijna klaar. Daarna is het gedeelte tussen Turftorenstraat en Visserstraat aan de beurt en dat is vermoedelijk op 22 juli af. Voor voetgangers blijft, tijdens de werkzaamheden, het Hoge der A in beide richtingen bereikbaar. Al sinds de aanleg, meer dan 10 jaar geleden, klaagden met name fietsers over de bestrating. De steentjes moesten de historie van de kade benadrukken.
Esther Klaver voorzitter van de buurtvereniging het A-Kwartier heeft nog wel een kritische kanttekening. Met name over de verloren gegane parkeerplaatsen: ‘Het is sjiek wat hier wordt aangelegd. maar over de verloren gegane parkeerplaatsen hebben we sinds vorig jaar mei nog niets gehoord. Ik verwacht dat we daar binnenkort nog bericht over krijgen.’
Zaterdag in OOG SPORT volop voetbal. Live flitsen van vier duels, PKC'83-Velocitas 1897 uit 1H,…
De gemeente Groningen vraagt om herziening van het ontwerp luchthavenbesluit Eelde. Het springt daarmee op…
De nieuwe, kindvriendelijke knoopcelbatterij, bedacht en mede ontwikkeld door twee voormalige artsen uit het UMCG,…
Komende maandag, dinsdag en woensdagnacht zou een aantal bewoners van De Meeuwen en rond de…
De gemeente roept ontwikkelaars op om met plannen te komen voor de voormalige parkeergarage aan…
In 'Eem de stad in' is Rutger van der Weerd de gast aan tafel. Hij…
Bekijk reacties
Bij zo'n mooi historisch straatbeeld horen natuurlijk geen lelijke moderne koekblikken. Die breng je maar naar de buurtgarage.
De buurtstalling kost al gauw 800 euro per jaar. Dan zet ik hem liever ergens buiten voor een kwart van dat bedrag.
Dit graniet naar België vervoeren, daar af laten vlakken en weer retour naar Groningen transporteren. Ik dacht dat er een groen beleid gevoerd zou gaan worden in deze stad. Hoeveel CO2 gaat hier wel niet mee gepaard?
Ik zou ook geen blik op deze kades geparkeerd willen zien, maar goed, van fietsers kun je niet vreten, dit alles is toch door diezelfde automobilist betaald, of wordt de rekening nu bij de fietser neergelegd?