Categorieën: Nieuws

Drie nieuwe rotondes voor verkeersveilige weg naar Delfzijl

Op de provinciale weg N360 tussen Groningen en Delfzijl worden drie nieuwe rotondes aangelegd om de verkeersveiligheid te verbeteren.

De rotondes komen bij de kruising bij de molen van Ten Post, bij de Eekwerderweg in Wirdum en bij de T-splitsing in Garmerwolde. De rotonde bij Garmerwolde wordt een ovale rotonde, een zogenoemde ovonde. De voorbereidende werkzaamheden voor de rotonde bij Ten Post beginnen deze week.

Op dinsdagavond 18 juni is er een inloopavond over de werkzaamheden vanaf 19.00 uur in restaurant ‘Bij de Molen’, Eestumerweg 39 in Ten Post.

Andor Heij

Bekijk reacties

      • Dus zeg afremmen, optrekken x 3 is ongeveer 3 minuten per auto per dag, totaal is dat een 180 uur extra uitstoot aan CO2 door de ongeveer 11.000 auto`s welke daar dagelijks gebruik van maken, wat op jaarbasis voorzichtig geschat 37.500 - 40.000 draaiuren zijn, geil je daar soms op?

        Ook hier is een alternatief, leg een volledig nieuwe 4 baansweg langs het Eemskanaal aan, iets wat men bij de N361 ook uit zou moeten gaan voeren, enkel daar zou je deze daar dubbelbaans langs het spoor moeten gaan leggen.

        Probleem is dat mensen èn, èn willen, èn meer inwoners in deze stad, de provincie en in dit land en minder mobiliteit en dat gaat echt niet samen. De nadelige gevolgen worden nu meer en meer zichtbaar.

      • Je leidt de aandacht handig af van waar het hier om gaat: verkeersveiligheid.
        En een vierbaans weg langs het Eemskanaal??? Nou niet bepaald de middenweg, Middenweg.
        Het volgende 'alternatief' is zeker een privésnelweg over de Grote Markt voor jou en je hummer?

  • Ik vind Rotondes helemaal niet zo veilig voor fietsers. Auto's met wannabee-Verstappens komen van schuin achter aanscheuren in plaats vanaf opzij en het zicht wordt vaak belemmerd door het bos wat op de rotonde is aangeplant. Bovendien kun je er niet van op aan of er ook richting aangegeven wordt of het gebeurt heel laat. Fietsoversteekplaatsen kunnen beter 50 meter verder (met middenberm) worden gerealiseerd.

  • Ik kom delaatste 5 jaar bijna nooit (meer) binnen de diepenring, heb ook geen Hummer look a like auto en ja, wil je verkeer veilig en snel door deze provincie leiden, dan zijn er enkel al uit verkeersveiligheidsoverweging gezien drie hoofdverkeerswegen nodig. De Eemshavenweg, welke allang verdubbeld had moeten zijn en de provinciale wegen N360 Groningen - Delfzijl en de N361 Groningen - Lauwersoog.

    Beide laatste wegen kun je enkel verkeersveiliger maken als je deze zou verdubbelen, iets wat bij de huidige ligging niet mogelijk is. Dan kun je niet(s) anders dan deze wegen gaan verleggen.

Recente berichten

‘Maanden extra onderzoek nodig naar ondergrond en financiën tijdelijke vervanging Gerrit Krolbrug’; raad en college unaniem voor ‘krachtig signaal’ naar rijk

Na de Fietsersbond uit ook het Platform Gerrit Krolbrug, samen met een aantal bewonersorganisaties, grote…

1 uur geleden

De Doperse Dis wint de Barmhartige Samaritaan-prijs 2024

De Doperse Dis is door de ChristenUnie Groningen uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan van het jaar.…

2 uur geleden

Groningse gemeenteraad roept op tot volledig stopzetten gaswinning

De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…

10 uur geleden

FC Groningen uit bekertoernooi geknikkerd na 3-1 nederlaag tegen AZ

FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…

10 uur geleden

Geen uitzondering voor bakfiets bij milieustraat

Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een  (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…

10 uur geleden

Horeca, cultuur, groen of sport? Stad gaat prijsvraag uitschrijven voor invulling huidig busstation

Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…

11 uur geleden