Geen enkele andere cultuurinstelling maakt zoveel emoties los onder Groningers als de Martinitoren. Dat blijkt uit het Vrije Tijd Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam.
Volgens de onderzoeks koketteren Groningers meer met de 96,8 meter hoge toren aan de Grote Markt dan Utrechters met de Domtoren of Rotterdammers met de Euromast. Sportclubs scoren opvallend laag in het onderzoek. Het stelt wel dat de ‘provincieband’ het sterkst is met FC Groningen.
Het onderzoek wordt dit jaar voor de vierde keer uitgevoerd. In het onderzoek worden het maatschappelijke draagvlak en de waardering voor cultuurinstellingen, sportorganisaties, dagattracties en evenementen onderzocht onder de provinciebevolking.
Niks is zo vreemd als in het ziekenhuis moeten slapen als kind. En vooral nu…
Het kabinet is akkoord om volgend jaar zero-emissiezones voor vervuilende bestel- en vrachtwagens in te…
Het Sinterklaas- en kerstfeest staan alweer bijna voor deur. Daarom werd er donderdagmiddag een speelgoedruilactie…
Treinreizigers tussen Groningen en Eemshaven moeten vrijdagmiddag rekening houden met vertragingen. (meer…)
De Groninger schaatser Jenning de Boo is vrijdagochtend op de wereldbekerwedstrijden in het Japanse Nagano…
Agenten hebben donderdagnacht drie jongemannen uit Groningen aangehouden, omdat ze een mede-stapper flink toetakelden. (meer…)