Geen enkele andere cultuurinstelling maakt zoveel emoties los onder Groningers als de Martinitoren. Dat blijkt uit het Vrije Tijd Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam.
Volgens de onderzoeks koketteren Groningers meer met de 96,8 meter hoge toren aan de Grote Markt dan Utrechters met de Domtoren of Rotterdammers met de Euromast. Sportclubs scoren opvallend laag in het onderzoek. Het stelt wel dat de ‘provincieband’ het sterkst is met FC Groningen.
Het onderzoek wordt dit jaar voor de vierde keer uitgevoerd. In het onderzoek worden het maatschappelijke draagvlak en de waardering voor cultuurinstellingen, sportorganisaties, dagattracties en evenementen onderzocht onder de provinciebevolking.
Dinsdagochtend gingen de Promotiedagen in Martiniplaza weer van start. Hier komen ondernemers uit het noorden…
Een 22-jarige man uit Groningen wordt verdacht van ernstige mishandeling en poging tot doodslag van…
De Groningse afdelingen van de JOVD en de Jonge Socialisten zijn het politiek gezien op…
In het programma NOS Gronings gas: toen, nu, straks duikt Winfried Baijens begin december in…
Terra MBO in Groningen heeft sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Nederlands Kampioen binnen de gelederen.…
Qbuzz introduceert volgende week maandag buslijn 110, een directe verbinding in de spits tussen Assen…