De gemeente is hier en daar bezig de palen van verkeersborden te vervangen door nieuwe die circa een meter hoger zijn dan de oude.
Bij de Kruissingel werden aan een kant van de weg meerdere palen vervangen door hogere. Omdat de verkeersborden nu hoger hangen lijken deze kleiner en zijn ze van dichtbij ook minder in het zicht. “Nu weet je waar je belasting voor betaalt’, luidt het commentaar van de horecaondernemer die de vervanging van de palen met enige verbazing heeft gadegeslagen.
Op de foto links de borden op de oude hoogte, rechts een van de nieuwe hogere palen.
Foto: Denise Humalda
De komende dagen gaan niet droog verlopen. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis wordt het vanaf woensdag…
De vliegbewegingen op Groningen Airport Eelde veroorzaken zestig procent meer geluid dan is beloofd. Dat…
Sinterklaas heeft in Haren zijn eigen slaapkamer. Overdag kan deze slaapkamer door kinderen bekeken worden.…
In een bedrijfspand aan de Nieuwe Ebbingestraat heeft in de nacht van zaterdag op zondag…
Be Quick 1887 verloor zondagmiddag voor het eerst dit seizoen in de eerste klasse H.…
De fractie van D66 in de gemeenteraad noemt het erg goed nieuws dat er een…
Bekijk reacties
Die extra meter voelt de PvdD in haar buik, aangezien die met de 'bamboo bord en geluidscherm' kwam. Zou het een sneer naar de PvdD zijn? (lol)
https://www.oogtv.nl/2019/04/geen-verkeersborden-en-geluidsschermen-van-bamboe/
Ik zou de palen van dubbele borden gaan voorzien, het 2e bord zou ik op ooghoogte van de gemiddelde fietser hangen, misschien dat grote groepen fietsers deze dan borden wel zien en de betekenis van zo`n bord herkennen en erkennen en daar gevolg aan gaan geven.
LOL, er rijden in Nederland aardig wat meer fietsen dan auto's en toch worden veruit de meeste overtredingen door automobilisten begaan. En dat zijn feiten Middenweg, feiten die iedereen met beetje intellect weet.
Van alle boetes in het verkeer zijn er 85 procent voor de automobilisten, kun je prima opzoeken en nalezen.
De aso van de weg is en blijft de automobilist, en dan laat ik het milieu aspect nog achterwege.
Waar staan die getallen over boetes voor fietsers en automobilisten? Ik ben wel benieuwd dus graag even een link.
Mocht het aantal boetes voor fietsers inderdaad veel lager liggen zou dat dan misschien iets met het verschil in het aantal aantal controles op auto's en fietsen liggen? Denk het wel.
Ik ben zelf fervent fietser, maar constateer: fietsers zijn de ratten in het verkeer...
Lees de posting van Merel, dan lees je hoe zelfs fietsers over fietsers denken. Dat 85% van de verbalen aan automobilisten zouden worden uitgereikt , komt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, doordat het in een stad als Groningen onbegonnen werk lijkt te zijn, het hoe en waarom begrijp ik niet, daar je met 40 agenten welke dagelijks fietsers gaan controleren en verbaliseren, met de opbrengst het hele noordelijke politiekorps kunt financieren.
Mocht je nog meer twijfelen aan de posting van Merel en ondergetekende, lees dan even het relaas van een Dagblad journalist welke uit de auto is gestapt en zichzelf per fiets is gaan voortbewegen.
Dat er genoeg asocialen in een auto rijden wil ik best erkennen, maar jou waarheid, blijkt toch een andere waarheid te zijn dan de feiten onderschrijven
Link artikel DvhN:
https://www.dekrantvantoen.nl/vw/article.do?code=DVHN&date=20181117&v2=true&id=DVHN-20181117-DN01014010
Bij de afdeling bordjes werkt al jaren iemand met een rare logica. Eerder zagen we de verplaatsing van straatnaamborden: van de gevel naar de dichtsbijzijnde lantaarnpaal. Want 'dan zijn ze verlicht'. Alleen geldt de reflecterende werking voor licht dat recht van voren op het bord valt, terwijl omhoog kijken naar de brandende straatverlichting je verblindt en het bord onleesbaar maakt.
Nu worden verkeersborden op onleesbare hoogte gehangen: vanuit een auto zie je deze over het hoofd want je moet tenslotte ook nog op de weg letten. Wel zijn ze natuurlijk goed in beeld als je het plantsoen als geheel wilt bekijken. Ik ben erg benieuwd welke bureauridder hier een uitleg aan gaat geven.