Terwijl de passagiersaantallen op alle Nederlandse luchthavens zijn gestegen in het eerste kwartaal van 2019, was Groningen Airport Eelde de enige luchthaven waar de passagiersaantallen gedaald zijn. Dat blijkt uit cijfers die het CBS vrijdagochtend naar buiten bracht.
In het eerste kwartaal van 2019 daalde het aantal passagiers op het vliegveld met bijna 25 procent ten opzichte van een jaar eerder. Afgelopen jaar groeide het aantal passagiers vanaf Eelde nog met 6% ten opzichte van een jaar eerder.
Op de luchthaven werden aan het begin van het jaar vluchten geschrapt van meerdere maatschappijen. Nordica stopte met vluchten naar München en Kopenhagen en Stobart Air beperkte het aantal vluchten naar London Southend.
Vrijdag is het bewolkt en lokaal valt er een spatje motregen. Het wordt 11 graden…
Het Groninger Museum is in de prijzen gevallen. Het museum heeft de Museumkids Award gewonnen…
Er komt een tijdelijk fietspad tussen De Linie en de Oosterpoort. Twee andere fietsverbindingen zijn…
Het vernieuwde Forum bestaat eind november vijf jaar. Het megaproject was omstreden vanwege de kosten,…
FC Groningen oefende donderdagmiddag in Keulen tegen FC Köln, dat uitkomt in de tweede Duitse…
"Verkeersongevallen en toegenomen stress hebben ervoor gezorgd dat Groningen is gezakt van de eerste naar…
Bekijk reacties
Een prachtig zoetwaterreservoir van maken.
Airport Eelde wat een giller hihihi
Zo snel mogelijk stoppen om hier gemeenschapsgeld in te stoppen. Er is gewoon geen toekomst voor deze luchthaven.
Pavlov reacties alom. Niet waard om op te reageren.
Zo snel mogelijk stoppen om hier gemeenschapsgeld in te stoppen.
Er is gewoon geen toekomst voor deze luchthaven
Eelde moet weer een goede opstapplaats worden. Kijk naar Canada waar kleine vliegvelden vliegen op de grotere. Dat moet ook de toekomst van Eelde zijn.
Wij vonden het héérlijk om vanaf Eelde te vliegen naar München en vandaar onze vakantie te beginnen. Op de terugreis vanuit Oostenrijk in 1uur en 30minuten weer thuis in Assen.
@Lambert - "moet"? Canada heeft geen noemenswaardige treinverbindingen en de afstanden zijn veel groter. In veel gevallen is de keuze: 8 uur in de auto of 1 uur vliegen. Voor Canadezen is de afstand Groningen-Leeuwarden een autoritje van niks. Wij kunnen met de trein binnen een paar uur op Schiphol zijn, en dan ook CO2-neutraal. Als iets "moet" dan zeg ik, Eelde moet dicht.
Dat had moeten zijn: Voor Canadezen is de afstand Groningen-Maastricht een autoritje van niks.
zo snel mogelijk dicht en een woonwijk van maken. Er is een tekort aan woningen. Het vliegveld wordt nooit rendabel.
Zou wel jammer zijn als Eelde dicht gaat. Mag graag vanaf Eelde vliegen maar er zijn te weinig bestemmingen waar je heen kan vliegen en die heb ik bijna allemaal al gehad. Dus nieuwe (zon) bestemmingen zou ik zeggen. Kroatie bijvoorbeeld ?